شناسهٔ خبر: 49760640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی:

بیش از هزار خانوار روستایی فاروج به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مرتضوی از بهره مندی ۱۶ روستای بالای بیست خانوار فاروج با بیش از ۱۷۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت:  با اجرای پروژه‌های USO و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی استان در یکسال اخیر به ویژه در شهرستان فاروج، گام‌های بلندی جهت خدمت رسانی به روستاییان برداشته شده که منجر به رشد شاخص‌های ارتباطی شده است.

مرتضوی افزود: تا کنون از محل طرح شبکه ملی اطلاعات ، ۹ سایت تلفن همراه، نصب و را ه اندازی یا ارتقا تکنولوژی داده شده است  که ۱۶ روستای بالای بیست خانوار شهرستان فاروج با بیش از ۱۷۰۰ خانوار روستایی و جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ نفر، تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت سیار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی افزود: دو سایت روستا‌های فرهادان و ریزه در حال اجرا می‌باشد که در صورت اجرای شبکه برق و نصب دکل و تجهیزات مربوطه، تا دو ماه آینده پوشش اینترنت سیار برای هشت روستای دیگر قابل بهره برداری خواهد بود.

مرتضوی گفت: از دیگر اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاروج می‌توان به اجرای مسیر فیبرنوری و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.

گفتنی  است  پیگیری‌های لازم جهت اتصال مابقی روستا‌های فاروج به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۰ در دست اقدام است.

انتهای پیام/ ر

نظر شما