شناسهٔ خبر: 49738784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بستری‌های کرونا در استان کرمان به مرز ۵۰۰ نفر رسید

گروه استان‌ها – واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و روزانه ۱.۵ درصد به جمعیت افراد واکسینه شده در بزرگ‌ترین استان کشور افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، روند نزولی کرونا با سرعت خوبی نسبت به پیک‌های قبل آن در استان کرمان در حال انجام است و آمار بیماران بستری کرونایی استان نسبت به ایام پیک بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و روزانه 1.5 درصد به جمعیت افراد واکسینه شده در بزرگ‌ترین استان کشور افزوده می‌شود با این وجود هنوز هم هستند کسانی هنوز برای انجام واکسیناسیون مراجعه نکردند.

به گفته مسئولان واکسیناسیون عشایر کوچرو در مناطق صعب العبور، فرهنگیان، دانش آموز و دانشجویان و اتباع بیگانه نیز در حال انجام است و تا پایان وقت امروز محموله جدید واکسن کرونا به استان وارد می‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به دوران پیک بیماری به کمتر از نصف رسیده اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به دو برابر رسیده و روزانه بیش از 1.5 درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه در روز امکان تزریق 60 هزار دز واکسن در استان وجود دارد گفت: محدودیت سنی واکسیناسیون در استان برداشته شده و مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان راه‌اندازی شده است.

بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان به مرز 500 مورد رسید

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت:  دانست و اظهار کرد: زمانی که حدود 70 درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی شویم .

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون و 200 هزار دوز واکسن وارد استان شده که 560 هزار و 200 نفر هر دو دوز واکسن و یک میلیون و 187 هزار نفر دوز اول را دریافت کرده‌اند ادامه داد: محموله جدید واکسن کرونا تا پایان امروز به استان کرمان وارد می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه محدودیت سنی برای افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان برداشته شده اظهار داشت: ثبت نام واکسن کرونا برای دانش آموزان نیز آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 505 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 219 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 26 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 64 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 38 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 86 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 99 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 39 هزار و 12 مورد رسیده است.

وی به فوت 14 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 656 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 214 هزار و 545 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 566 هزار و 58 مورد است.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت بالای 18 استان را حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر شامل می‌شود افزود: تاکنون 56 درصد جمعیت واجد شرایط استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا آبان ماه 60 درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که تا پایان مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان گروه هدف را انجام دهیم گفت: متاسفانه هنوز تعدادی از معلمین و اولیا برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

وی از افزایش ساعات کار و مراکز واکسیناسیون کرونا در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی از یک ماه قبل در استان آغاز شده است.

شتاب گرفتن واکسیناسیون عشایر جنوب کرمان

خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز از شتاب گرفتن واکسیناسیون عشایر جنوب کرمان خبر داد و اظهار داشت: بیش از 2هزار و 86 نفر از عشایر کوچرو که بالای 18 سال سن داشته‌اند با تلاش گروههای سیار واکسینه شده‌اند .

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عشایر جنوب استان کرمان در مناطق سختگذر، با گام‌های جهادی در حال انجام است گفت: به همت هشت گروه واکسیناسیون 79 درصد  عشایر کوچرو تا کنون انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درباره واکسیناسیون عشایر که بصورت ثابت در روستاها و مناطق هستند بیان کرد: این عشایر در قالب مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت واکسینه و در قالب آمار کلی واکسیناسیون لحاظ می‌شوند .

وی افزود: واکسیناسیون عشایر کوچرو در مناطق سختگذر به علت دسترسی نداشتن مناسب به پایگاه‌های سلامت و حتی مراکز تجمیعی  سیار انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/ ت

نظر شما