شناسهٔ خبر: 49738184 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جذب ۱۵۰۰ دانشجوی افغان در دانشگاه بهشتی

صاحب‌خبر -

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه رستوران‌های مکمل از مهرماه سال جاری با هدف ایجاد تنوع غذایی با کیفیت بالاتر افتتاح و راه اندازی می‌شوند، گفت: درصدد ایجاد مجتمع رفاهی به‌صورت متمرکز در خوابگاه خواهران و برادران این دانشگاه هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا فارسی ضمن بیان این مطلب به سیاست دانشگاه شهید بهشتی در جذب دانشجویان غیرایرانی اشاره کرد و اظهار کرد:  دانشجویان غیرایرانی به دو شکل جذب می‌شوند بخشی از آنها به صورت بورسیه توسط وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان به دانشگاه معرفی می‌شوند و بخش دیگر نیز غیربورس هستند که به دلیل توانمندی و ظرفیت علمی دانشگاه جذب می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی ما حدود ۳۰۰ نفر بود که بخش قابل توجه این دانشجویان به صورت بورسیه جذب شده بودند که در دانشگاه های هم سطح ما تعداد دانشجویان غیربورسیه به دو یا سه برابر  نفر هم می‌رسید لذا از ابتدای پذیرش این مسئولیت با معاونت آموزشی و مدیریت بین‌الملل دانشگاه در جهت مرتفع نمودن این مشکل با تشکیل کارگروهی برروی این مسئله متمرکز شدیم و نقاط ضعف جذب دانشجویان غیرایرانی استخراج و راهکارهای متعدد بررسی شد.

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: پیشنهاد پیاده نمودن استراتژی جدید در حوزه آموزش مبنی بر شناسایی برخی از رشته‌ها که بازار کار ندارند و یا رشته‌هایی با تعداد مخاطب بسیار پایین از جمله این راهکارهاست؛ براین اساس پس از پالایش این رشته ها، از محل بودجه رشته‌هایی را که الزامی برای گرفتن دانشجو در آنها نداریم، تعداد  ۱۰۰ نفر از دانشجویان نخبه با فراخوان و ارزیابی‌های تخصصی علمی، برای دانشگاه شهید بهشتی جذب و بورسیه نماییم که با این رویکرد، رقابتی برای حضور در دانشگاه شهید بهشتی با هدف کیفیت سازی آموزشی ایجاد خواهیم نمود.

به گفته دکتر فارسی، در گام بعدی با رایزنی‌های صورت پذیرفته با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از ۱۰۰ نفر از برترین‌های کنکور کشور افغانستان جهت ادامه تحصیل به صورت بورسیه دعوت به‌عمل آمد که موفق به جذب حدود ۲۰ نفر از آنها شدیم. درصدد هستیم از پتانسیل دانشجویان نخبه دنیا برای برندسازی و بهبود رتبه بین‌الملل دانشگاه استفاده کنیم و با یک برنامه پنج ساله تعداد این دانشجویان را به ۱۵۰۰ نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه رستوران‌های مکمل از مهرماه سال جاری با هدف ایجاد تنوع غذایی با کیفیت بالاتر افتتاح و راه اندازی می شود، گفت: بخشی از بهای غذا در این رستوران را دانشگاه در قالب سوبسید در جهت رفاه دانشجویان پرداخت خواهد نمود. درصدد ایجاد مجتمع رفاهی به‌صورت متمرکز در خوابگاه خواهران و برادران با هدف جلوگیری از پراکندگی خدمات اعم از خدمات تلفن همراه، خشکشویی، خیاطی، سوپر مارکت، میوه فروشی و آرایشگاه برای دانشجویان  هستیم که قرارداد آن به صورتBOT با پیمانکار منعقد شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲۰۰ متر آشپزخانه در خوابگاه‌های دانشگاه، نوسازی و بازسازی شد. درصدد ایجاد فضای مطالعه خارج از بلوک‌ها هستیم چراکه از ضروریات مطالعه، بهره‌مندی از نور زنده و استفاده از چشم‌انداز مناسب است تا دانشجویان با اشتیاق بیشتر و در فضای بانشاط به این امر مبادرت ورزند. از این‌رو یکی از برنامه‌های آتی این معاونت ایجاد سالن مطالعه با الگو قراردادن سالن مطالعه دانشکده علوم ورزشی و تندرستی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود که با مدیریت دانشجویان  و ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، وی تاکید کرد: با رایزنی های صورت گرفته و با هدف از میان بردن نابرابری و بی‌عدالتی آموزشی، خیّر محترم دیگری قول خرید تعداد ۵۰۰ دستگاه لب‌تاب برای دانشجویان که تمکن مالی ندارند را داده است. همچنین ۱۰۰۰ فرصت شغلی توسط یکی از اعضای این بنیاد به صورت دورکاری برای دانشجویان با حقوق ماهیانه بین ۱ تا  ۱۵ میلیون تومان ایجاد شده است. بنیاد حامیان علم و فناوری همچنین تمهیداتی را برای تقویت ارائه تسهیلات به صورت وام برای دانشجویان و همچنین تقویت کار دانشجویی اندیشیده است.

نظر شما