شناسهٔ خبر: 49737824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازگشت امید به کارخانه‌های تعطیل شده دورود و ازنا؛ ۴ هزار شغل ایجاد می‌شود

گروه استان‌ها - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت صنایع شهرستان‌های دورود و ازنا گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده ۵ صنعت مهم این دو شهرستان که بیش از ۱۰ سال راکد هستند به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حسین گودرزی ظهر امروز در رابطه با آخرین وضعیت پنج صنعت شهرستاهای دورود و ازنا اظهارداشت: یکی از مسائل و مشکلات حاد دو شهرستان دورود و ازنا  صنایع بزرگ راکد و نیمه فعال است که مهمترین صنایع راکد و نیمه فعال استان لرستان  صنعت فولاد ازنا، صنایع غذایی گهر دورود، شرکت‌های  فارسیت، خمیرمایه و بهراد است.

وی افزود: براساس نظر کارشناسان چنانچه صنایع و شرکت‌های راکد و نیمه فعال شهرستان‌های دورود و ازنا راه‌اندازی شوند بالغ بر 4 هزار نفر در این صنایع مشغول کار می‌شوند در همین راستا طی یکسال گذشته  پیگیری‌هایی انجام شده که بتوانیم صنایع راکد را به کمک مسئولان  فعال کنیم.

نماینده مردم  دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه پرونده 5 صنعت مهم شهرستان‌های دورود و ازنا  که  هم اکنون راکد هستند باز شده و در حال بررسی و پیشرفت هستند که راه‌اندازی شوند.

وی با اشاره به کارخانه فولاد ازنا بیان کرد: جهت راه‌اندازی صنعت فولاد ازنا با ظرفیت هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم با سران سه قوا دیدارهای متعددی  برگزار شده و این کارخانه در آستانه واگذاری است.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت صنایع غذایی گهر دورود نیز گفت: صنایع غذایی گهر دورود با  اشتغالزایی بیش از هزار نفر  یکی از صنایع بزرگ این شهرستان است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده ارزیابی آن انجام  و آماده واگذاری است در همین راستا با هلدینگ‌ها و صنایع غذایی معتبر کشور جلسات متعددی برگزار شده  و مشتریان خوبی نیز خوشبختانه پای کار هستند.

وی تصریح کرد: شرکت فارسیت دورود یکی از  شرکت‌های قدیمی این  شهرستان است که  بنا به دلایلی  12 سال پیش این صنعت فعال را راکد و از گردانه تولید خارج  کردند و متاسفانه سهام این شرکت را در فرابورس  خرده فروش کردند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طی  یکسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانستیم 30 درصد افرادی که سهام عمده داشتند را پیدا و طی جلساتی در مجلس  و شورای تامین شهرستان تعهدات متقابلی گرفته شد و چندین جلسه توسط هیئت مدیره جدید برگزار شد.

وی اظهار داشت: براساس آخرین جلسه‌ای که برگزار شد رئیس دادگستری  شهرستان دورود و کلیه اعضای شورای تامین متعهد شدند که  دیون شرکت فارسیت  به تاخیر بیفتند تا  هیئت مدیره جدید  بتواند این صنعت بزرگ را احیا کند.

گودرزی با بیان اینکه شرکت بهراد یکی از شرکت‌های به روز در  حوزه  لوله‌های الیافی  است بیان کرد: علی‌رغم اینکه کاملا تجهیز و آماده تولید است بیش از 10 سال است که متوقف  شده که خوشبختانه از وزیر کار به عنوان سهام دار عمده که شرکت شستا  و تامین اجتماعی هستند نامه گرفته‌ایم که به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار شود.

گودرزی در رابطه با صنعت  خمیرمایه دورود گفت: صنعت خمیر مایه دورود نیز به عنوان یکی از صنایع مهم و راکد شهرستان دورود است که علی‌رغم آمادگی کامل برای تولید حدود 13 سال  متوقف شده که خوشبختانه تابستان امسال هلدینگ امید بانک سپه پای کار آمدند و مجدد تجهیز  و به ظرفیت کامل رساندند و  این صنعت آماده افتتاح است و در مهرماه  امسال جذب نیرو خواهد داشت  و افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر  تعیین تکلیف صنایع بزرگ شهرستان‌های دورود و ازنا بیش از 20 صنعت کوچک محلی که نیازمند تسهیلات بودند و در ستاد تسهیل استان  رفع موانع شدند و در حال راه‌اندازی مجدد هستند.

انتهای پیام/645/ ت

نظر شما