شناسهٔ خبر: 49737801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس:

دانشگاه آزاد فارس در اندیشه توسعه رشته‌های علوم پزشکی است

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس،گفت:واحدهای دانشگاهی جهت جذب و ثبت نام دانشجویان جدید آمادگی لازم را دارند و دانشگاه آزاد باید در جهت توجه بیشتر به رشته های علوم پزشکی گام بردارد.

صاحب‌خبر -

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شرایط مطلوبی را برای جذب و ثبت‌نام دانشجویان جدید فراهم کرده‌اند.

محمدرضا  قائدی این ایام را لیله القدر دانشگاه قلمداد کرد و تلاش همه همکاران و رؤسای دانشگاه‌ها را برای بالابردن سطح کیفی و مهارتی دانشجویان استان فارس خواستار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر لزوم استفاده از ظرفیت اساتید در ارتباط با ارگان های مختلف شهری تأکید کرد و گفت: بایستی توجه بیشتری به رؤسای دانشگاه‌ها و همچنین به رشته‌های گروه علوم پزشکی داشته باشیم و در مسیر توسعه این رشته ها گام برداریم.

قائدی با تأکید بر اجرای طرح پویش به منظور تحقق شعار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، ورود سرمایه گذاران در بخش های اقتصادی دانشگاه را مهم برشمرد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید آمادگی این را داشته باشد که با ارائه مهارت و آموزش تخصص کافی، دانشجویی را که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود با مهارت ویژه فارغ التحصیل نماید.

سراج الدین محبی رییس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت، امنیت جامعه را مرهون رشادت و ایثار شهدای والامقام دانست.

رئیس نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس، نیز الزامات مدیران در امور مالی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: کسب روزی حلال مهمترین اصل برای تقویت تقوا است و مدیریت هزینه‌ها، شفافیت مالی، عدالت اقتصادی و مالی و مسئولیت‌پذیری و تعهد مالی از مهمترین نکات و الزامات مالی مدیران در نظام فکری دین اسلام به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سجاد نیکخو ضرورت مدیریت هزینه ها را بیش از درآمدزایی و فعالیت اقتصادی دارای اهمیت دانست و افزود: مدیریت هزینه به راحتی منجر به کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری می‌شود.

وی صرفه جویی را در استفاده صحیح و تامین اقلام با کیفیت و کالاهای کارآمد قلمداد کرد و شفافیت مالی را موجب جلوگیری از تخلفات برشمرد و گفت: در بحث عدالت اقتصادی باید بخشی از هزینه آورده دانشجویان بابت شهریه را صرف دین و تربیت اسلامی دانشجویان نمود.

او خواستار اجرای کار فرهنگی شاخص و قابل بیان در واحدهای دانشگاهی شد و بیان داشت: بایستی از انحصار طلبی و دیده شدن منافع برای عده ای خاص بپرهیزیم.

وی لزوم پاسخگویی در مقابل امانت و مسئولیتی که به عهده رؤسای دانشگاه قرار داده شده را یکی از مهمترین اصول در نظام اقتصادی دین دانست.

نظر شما