شناسهٔ خبر: 49737657 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شرکت‌های جدیدی از تأمین اجتماعی در راه بورسی شدن

اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود شرکت‌های جدیدی از زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در بورس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ورود شرکت‌های جدید این مجموعه به بازار سرمایه تصریح کرد: شرکت‌های زیادی از مجموعه تأمین اجتماعی آماده ورود به بازار سرمایه هستند. همچنین قرار است محصولات و کالاهایی که در زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی امکان بورسی شدن دارند به بورس کالا وارد شوند.

حجت الله عبدالملکی به عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و عنوان کرد: در هفته‌های اول ۷۰ درصد سیمان عرضه شده در بورس کالا از شرکت‌های تولید سیمان زیرمجموعه شستا و تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی بوده است و این مسئله را ادامه می‌دهیم؛ البته درخواست‌هایی بود که سیمان را در خارج از بورس به پیمانکاران خاص بدهیم که با این خواسته مخالفت کردیم.

وی افزود: وعده کرده بودیم بخش تعاون توسعه پیدا کند که در این زمینه اقدام‌هایی در دست اجرا است. یکی از این موارد به موضوع خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای بخش تعاون بازمی گردد که روز گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون امضا شد. بر این اساس ۶۰ درصد از این تسهیلات به نرخ تکلیفی با یارانه‌ای که معاونت تعاون می‌پردازد به تعاون گران اعطا می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما