شناسهٔ خبر: 49737544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه لباس عاشورایی مروج ارزش‌های ملی، بومی و آیینی

تهران-ایرنا- ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی همزمان با ایام اربعین حسینی، با هدف فرهنگ سازی، ترویج و اشاعه الگوهای پوشش منطبق با ارزش‌ها و انگاره‌های ملی، بومی و آیینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع) » از امروز تا سوم مهرماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در فرهنگستان هنر به نشانی تهران، تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و طالقانی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش‌های طراحی و دوخت لباس اجتماع بانوان، چادر، پوشش سر، طراحی و دوخت لباس مردانه، طراحی پارچه، مجموعه‌سازی، تصویرسازی و مقاله‌نویسی برپا شده است.

بیش از ۱۰۰ اثر در این دوره از نمایشگاه پس از داوری اولیه به نمایش درآمده‌اند و در آئین اختتامیه رویداد، اسامی برگزیدگان هر بخش اعلام خواهد شد.  

در بخش نمایشگاهی با ارائه بیش از ۲۵۰ اثر برگزیده در هشت شاخه و گرایش متنوع شامل لباس اجتماع، چادر، پوشش سر، لباس مردانه، کیف، طراحی پارچه، مجموعه سازی و تصویرسازی برپا شده است.  

در بخش علمی و پژوهشی این نمایشگاه نیز پنج بخش پایان نامه‌ها و مقالات دانشگاهی، مقالات سفارشی از اساتید، حضور دانشجو و هنرجویان در کارگاه آموزشی، مسابقه زنده تصویرسازی بصورت آنلاین و بازدید از مسابقه زنده تصویرسازی و لایوهای اینستاگرامی برقرار خواهد بود.

نمایشگاه لباس عاشورایی مروج ارزش‌های ملی، بومی و آیینی

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی تا ۳ مهر، همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷  در موسسه فرهنگی هنری صبا در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه آیت‌الله طالقانی، پلاک ۱۵۵۲، ساختمان فرهنگستان هنر، ورودی موسسه فرهنگی هنری صبا  میزبان علاقمندان است.

این نمایشگاه که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد؛  با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت تجسمی، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و موسسه صبای فرهنگستان هنر در ۲ بخش نمایشگاهی و علمی_پژوهشی درحال برگزاری است.  

نظر شما