شناسهٔ خبر: 49737535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رونمایی از آثار بدرالسماء و حسن روح‌الامین همزمان با کنگره ملی شعر سردار سربداران

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه کنگره‌ی ملی شعر «سردار سربداران»، از آثار استادان بدرالسماء و حسن روح الامین با موضوع حماسه بزرگ سردار سلیمانی رونمایی می‌شود، در این مراسم همچنین از خانواده شهید مهدی المهندس و شهید پورجعفری و غلامرضا صنعتگر خواننده اثر «قاسم هنوز زنده است» تجلیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،‌ تالار وحدت از ساعت نوزده و سی دقیقه شامگاه امشب، پنجشنبه یکم مهرماه میزبان میهمانان افتتاحیه کنگره ملی شعر سردار سربداران است. در این مراسم شاعران صاحب‌نام کشور سعید یوسف‌نیا،‌ محمد‌مهدی سیار، حسین اسرافیلی، سعید بیابانکی و خانم نرگس سلیمانی اشعار خود را به سردار دل‌ها تقدیم می‌کنند، و مرتضی امیری اسفندقه – دبیر علمی کنگره - و دکتر حداد عادل سخنرانی می‌کنند.

بنابراین گزارش،‌ در مراسم افتتاحیه این کنگره، همچنین از غلامرضا صنعتگر، خواننده آهنگ «قاسم هنوز زنده است» و خانواده شهیدان ابومهدی المهندس و پورجعفری تجلیل و تقدیر می‌شود.

در بخش دیگری از برنامه افتتاحیه که با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب و دوستداران سردار دل‌ها برگزار می‌شود، همچنین از تابلوهای استادان بدرالسماء و حسن روح الامین با موضوع حماسه سردار سلیمانی رونمایی می‌شود.

مرتضی امیری اسفندقه، دبیرعلمی این کنگره درباره هدف از برگزاری آن می‌گوید: «هدف اصلی از برگزاری این کنگره، جمع‌آوری برترین اشعار در قالب‌های گوناگون شعر پارسی برای ثبت و پاسداری از حماسه‌ی‌ شهادت سردار سلیمانی است. بر اساس فراخوان این کنگره، شاعران علاقمند می‌توانند اشعار خود را در تمامی قالب‌ها شامل قصیده، ‌غزل، رباعی، دوبیتی،‌ قطعه، نیمایی،‌ آزاد و سپید به دبیرخانه‌ی کنگره ارسال کنند.

نظر شما