شناسهٔ خبر: 49737355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازگشایی مدارس عشایری با حداکثر۱۵ دانش‌آموز از اول مهر

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان عشایری آسیب‌های بسیاری از تعطیلی مدارس دیده‌اند بنابراین مدارس ثابت عشایری با تراکم جمعیتی حداکثر ۱۵ دانش‌آموز از مهر ماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سیفی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره طراحی شیوه‌های بازگشایی مدارس در مناطق عشایری کشور افزود: دانش‌آموزان عشایری در بیش از ۶ هزار مدرسه ثابت، نیمه سیار و سیار تحصیل می کنند و قرار است که کلاس‌ها حدالمقدور به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیشترین ضربه تعطیلی مدارس به دانش‌آموزان عشایری وارد می‌شود، گفت: هنوز بستر لازم برای بهره مندی از فضای مجازی و آموزش آنلاین برای دانش آموزان عشایری و مناطق کم‌برخوردار فراهم نشده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی یک مورد از ویروس کرونا در مدارس عشایری دیده نشده است، خاطرنشان کرد: تصمیمات بازگشایی مدارس مبنی این است که در همه ۲هزار مدرسه عشایری سیار و نیمه سیار کلاس‌های دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

سیفی یادآورشد: همچنین ۹۶۷ مدرسه متوسطه اول و دوم عشایری که به صورت متمرکز و ثابت هنرستانی یا شبانه‌روزی فعالیت‌ می‌کنند، با تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان‌ حداقل یک روز در هفته آموزش حضوری دارند.

وی افزود: مدارس عشایری ثابت حداکثر سه کلاسه با تراکم جمعیتی ۱۵ نفر باید به صورت حضوری آموزش را دنبال کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش در مدارس عشایری که بیش از سه کلاس و بیش از ۵۰ دانش آموز داشته باشند، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هر دانش‌آموز حداقل ۲ روز از آموزش حضوری بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا، پس از تعطیلی مدارس از اسفند ۱۳۹۸ آموزش دانش آموزان در شبکه‌های مجازی از جمله شاد دنبال شد، اما در این میان دانش‌آموزان عشایری به دلیل نبود زیرساخت‌های فناوری در مناطق زندگی خود و همچنین دسترسی نداشتن به ابزار هوشمند مانند تبلت و گوشی تلفن همراه نتواستند از آموزش‌های آنلاین بهره مند شوند.

با توجه به گفته مسوولان آموزش و پرورش هیچ موردی از کرونا در میان مدارس عشایری دیده نشده است، بنابراین دانش‌آموزان از مهر ماه آموزش را به صورت حضوری ادامه می‌دهند.

نظر شما