شناسهٔ خبر: 49737068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان:

دفاع مقدس، صحنه رویارویی جبهه حق و باطل بود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌ خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «عارف رئوفی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی را صادر کرد.

در این پیام آمده است:

امروز دانشجوی گام دوم انقلاب دانشگاه را جبهه می‌داند، امروز و در ایام آغازین سال جدید تحصیلی معتقدیم دانشگاه تراز انقلاب دانشگاهی است که با نگاه تمدنی به معادلات انقلاب و ایران بنگرد.

این امر به این دلیل است که تحقق تمدن نوین اسلامی جز با گذر از مرحله سوم تمدن سازی یعنی دولت سازی اسلامی محقق نخواهد شد و دولت سازی را جز از راه اثبات کارآمدی و تحقق ایران قوی نمی توان یافت.

‌جنبش دانشجویی در دوره های مختلف در کمک به حل چالش‌ها حضور داشته تا این کارآمدی نظام را در عمل ثابت کند.

 روزی دانشجوی جهادگر بسیجی در سیل جاسک کمر همت بسته، روز دیگر حقوق مردم را در انباشت (دپوی) کالا در بنادر مطالبه کرده، یک روز پای صحبت کشاورزان مظلوم شرق استان نشسته و مظلومیت آنان را به گوش نماینده بهارستان نشین رسانده، در زاچ و داربست گوشه ای از کار را گرفته و امروز در اپیدمی کرونا مرزهای فداکاری را جابجا کرده و در نقش آفرینی در سرعت بخشی به واکسیناسیون عمومی می درخشد.

چنان‌ که جنبش دانشجویی تاکنون وسط میدان بوده در کنار آن پیش قراول آرمانخواهی و مطالبه گری نیز بوده است و از این پس نیز در عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری را زمین نخواهد گذاشت.

هرمزگان روزهای حساسی را پیشِ روی دارد و شبکه مدیریتی استان در آستانه انتصابات جدید است، قطب اقتصادی کشور مُدیر جوان، انقلابی، پاک دست و فسادستیز و دارای برنامه و همچنین راهبرد مشخص و برنامه بلند مدت می خواهد.

استفاده از ظرفیت نخبگان و پیوند بدنه مدیریتی استان با مراکز آموزش عالی و علمی شدن مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز را می خواهد.

مردمی که یک هزار و 500 شهید تقدیم این انقلاب کرده اند؛ به اُمید روزهای روشن آینده را به نظاره نشسته‌اند و امیدوارند تبلور دولت جوان حزب اللهی را فارغ از نگاه‌های نازل، سهم خواهی‌ها و به خود نسبت دادن این کلید واژه‌ها توسط برخی‌ها، به معنای واقعی کلمه در عمل ببینند.

‌آنان که با خون فرزندان خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند از دولت مردمی دولت سازی اسلامی می خواهند و ما فرزندان همین مردم در دانشگاه ها ضمن تداوم نقش آفرینی در اثبات کارآمدی نظام اسلامی، تحقق دولت اسلامی را در گام دوم انقلاب از دولت مردمی مطالبه خواهیم کرد؛ چرا که امروز پاسداشت خون شهیدان جز خدمت به مردم و اعتلای نظام اسلامی نیست.

‌سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، نماد پاسداشت نام و یاد شهیدان، این روز بزرگ را از دیگر روی نیز می توان تحلیل و تبیین کرد و این است که در طول تاریخ حیات بشر، همواره جبهه حق و باطل صحنه رویارویی در مقابل هم بوده است.

هر چند در دهه های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جبهه باطل در درون خود درگیر بوده و بلوک شرق و غرب با مبانی کمونیسم و لیبرالیسم به دنبال غلبه یکی بر دیگری بوده اند اما انقلاب اسلامی با پیروزی خود به مثابه پیچ تاریخی در تغییر معادلات جهان یک تنه در مقابل آنان ایستاد، یکی را به زباله دان تاریخ حواله داد و افول ابهت دیگری را به نظاره نشسته است.

انقلاب امام خمینی(ره) که با وجود انقلاب هایی چون فرانسه و الجزایر بر مبانی استوار دینی و عقلایی شکل گرفته بود با عدم انحراف از مسیر و تداوم سِیر راهبردی، اهداف و آرمان‌های روز نخست، تمدن سازی نوین ایرانی اسلامی را هدف گذاری کرده بود.

‌رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سالیانی دراز امت سازی را رقم زده بود و با امامت خویش سربازان خُفته در گهواره را مهیّای نبرد تمدن ساز حق علیه باطل کرده بود.

‌اگر آن روز جبهه دانشگاه بود، که بود! ستاره های درخشان آن پیش از این شاگرد مکتب خانه ی امام روح الله بودند و  به درستی که از چنین امام و ماموم، چنین عاشق و معشوق و چنان استاد و شاگردی جز حماسه شهیدان رییسی و دارا در نبرد خلیج فارس، پیکر خونین شهید حاجبی در کربلای یک، سینه  شکافته شهید ذاکری در کربلای چهار و مانند اینها را نباید جُست.

انتهای پیام/

نظر شما