شناسهٔ خبر: 49736841 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا ۴ بیمار دیگر را آسمانی کرد

با ثبت ۴ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۴۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۳ بیمار جدید شامل ۱۶ بستری و ۳۷ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۲۶ مورد از بیرجند، ۸ مورد از طبس، ۲ مورد از سرایان، ۶ مورد از قائنات، ۱ مورد از فرودس، ۲ مورد از نهبندان، ۲ مورد از سربیشه، ۳ مورد از درمیان، ۳ مورد از زیرکوه و ۳ مورد از خوسف بوده اند.

مهدی زاده عنوان کرد: همچنین از ۴۸۴ تست سریع کرونا ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۶ نفر کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۵۴ بیمار شامل ۲۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۸۶۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او اظهار کرد: تا روز گذشته ۸۵ هزار و ۲۸۹ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده است که ۳۱ هزار و ۱۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۳۱۵ هزار و ۹۰۴ نفر واکسن نوبت اول و ۱۶۸ هزار و ۳۸۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما