شناسهٔ خبر: 49736673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از دغدغه به حق اولیا تا قول دیوارکشی در مدرسه

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان پیرو دغدغه‌مندی تعدادی از اولیا در مورد حیاط مشترک مدارس دخترانه شهید فراهانی و پسرانه سعدی گفت: با توجه به نگرانی خانواده‌ها قول می‌دهم سریع دیوارکشی در مدرسه انجام شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ همدان، در آستانه ورود دانش‌آموزان به مدارس، برخی از والدین نگران ورود فرزندان خود به مدرسه دخترانه شهید فراهانی هستند و دلیل آن را حیاط مشترک این مدرسه با مدارس پسرانه سعدی و علامه می‌دانند و خواستار تدبیری برای جداسازی دانش‌آموزان دختر و پسر از هم هستند.

یکی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: در مدرسه جدید فراهانی دو ساختمان داخل یک حیاط است و به صورت مشترک اداره می‌شود، زمانی که مدرسه سعدی با نام قبلی(ابن سینا) و فراهانی فعال بود، فرزندم در این مدرسه درس می‌خواند، در آن زمان رئیس انجمن مدرسه هم بودم و بسیار تلاش کردم تا مدرسه تخلیه و سریع مدرسه جدیدی ساخته شود تا دختران و پسران از هم جدا شوند و هر کدام مدرسه جدایی برای خود داشته باشند.

بعدها ما منزل خود را تغییر دادیم و فرزندم در مدرسه دیگری درس خواند، البته سال بعد زلزله آمد و مدرسه ترک برداشت بنابراین تخلیه صورت گرفت و مدرسه فراهانی جدید ساخته شد که در حال حاضر دو ساختمان داخل آن قرار دارد.

همان زمانی که فرزندم در ساختمان قدیمی درس می‌خواند قرار بود دو ساختمان ساخته شود که یکی متعلق به سعدی(ابن سینا) باشد و دیگری دخترانه فراهانی تا دو مدرسه از هم جدا شوند و مشکلات خروج و ورود همزمان دانش‌آموزان دختر و پسر را نداشته باشیم چراکه آموزش و پرورش مشکل نبود فضا را مطرح می‌کرد و می‌گفت اگر مدرسه جدید ساخته شود این مسائل حل خواهد شد.

یکی دیگر از فرزندام که قرار است به کلاس اول برود را در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌ام، البته مدرسه پسرانه سعدی و دخترانه فراهانی داخل یک ساختمان و به صورت چرخشی قرار گرفته‌اند و مدرسه دیگری هم به نام علامه شیفت ثابت صبح شده است.

 مدرسه علامه منطقه گلزار، تخریب شده و این ساختمان را داخل فراهانی آورده‌اند که قرار است شیفت ثابت صبح باشد، با مدیر مدرسه دخترانه فراهانی در این خصوص صحبت‌ کردم که گفت «سال گذشته قرار بود جداسازی انجام شود اما هنوز اتفاقی رخ نداده است»!.

با این وضعیت هنگام ظهر و زنگ مدرسه تقریبا ۶۰۰ دانش‌آموز دختر و ۶۰۰ دانش‌آموز پسر با هم برخورد خواهند داست، متاسفانه به صحبت‌های مدیران مدارس هم گوش نکردند، حتی اعضای انجمن نیز پیگیر بودند اما کاری نشد.

چون سال گذشته کرونا تعطیل بود، به موضوع ترتیب اثر داده نشده تا اینکه هفته گذشته خودم این مسئله را بازگو کردم و قول پیگیری را دادم.

وی با بیان اینکه با حجت‌الاسلام فلاحی و آقای حاجی بابایی؛ نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس نیز صحبت‌هایی داشتم و قرار است بازدیدی از این مدرسه داشته باشند.

امیدوارم این مشکل حل شود و حداقل یک ساختمان برای دختران قرار دهند و آن دو ساختمان مشترک برای پسران باشد و دیواری وسط کشیده شود تا ورود و خروج مجزا باشد.

 به نظرم مشکل در هزینه و ساختمان نیست بلکه مدیریت است، بنده وقتی به آموزش و پرورش ناحیه دو رفتم و موضوع را پیگیری کردم که جواب دادند «ما دیگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نمی‌توان در مورد تغییر ساعات مدارس کاری کرد»!.

به نظرم این موضوعات بهانه‌ای بیش نیست، چون اگر سه ماه پیش هم این موضوع را مطرح می‌کردیم همین پاسخ را می‌شنیدیم.

به راحتی می‌توان این مشکل را حل کرد؛ چراکه تنها قرار است مدرسه سعدی در ساختمان دخترانه به ساختمان پسرانه انتقال یابد که یا آنها شیفت‌های چرخشی داشته باشند و یا علامه ثابت صبح بماند و سعدی بعد از ظهر شود، در این صورت دیگر مدرسه سعدی یک هفته صبح و یک هفته بعد از ظهر نمی‌شود و ثابت بعد از ظهر می‌ماند، این کار هزینه و جابه جایی هم نمی‌خواهد.

در پاسخ به این اظهارات به سراغ مسوولان آموزش و پرورش رفتیم و صحبت‌های آنها را نیز شنیدیم.

خواسته والدین به حق است/ یکی از دغدغه‌هایم جداسازی مدارس بود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان با بیان اینکه خانواده‌ها خواسته به حقی دارند و باید این مشکل حل شود اظهار کرد: مدرسه علامه طباطبایی در خیابان گلزار از استحکام لازم برخوردار نبود و باید تخریب می‌شد که مجبور شدیم آن را به جای دیگری منتقل کنیم.

محمد باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه خیری در ناحیه دو آموزش و پرورش حضور یافت و ۱۰ میلیارد تومان تعهد داد تا سه مدرسه سردار همدانی، علامه طباطبایی و آیت الله کاشانی را بسازد گفت: در این میان با خانواده‌ها هم صحبت و آنها را مجاب کردیم که با توجه به فرصت خوب فراهم شده مدرسه علامه جابه‌جا شود.

وی با بیان اینکه چون اکثر والدین دانش‌آموزان کارمند هستند، شرط آنها این بود که با انتقال مدرسه علامه، همچنان این مدرسه در شیفت صبح فعال باشد افزود: در ناحیه ۲ تعداد کمی مدرسه ابتدایی ثابت صبح وجود دارد و امید خانواده‌های کارمند به این مدارس است تا بتوانند فرزندان خود را با خیال آسوده به مدرسه بفرستند و خود  سرکار بروند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان با تاکید به اینکه با قول جابه‌جایی این مدرسه و فعالیت در شیفت صبح، حتی اواسط سال مدرسه علامه نزدیک مدرسه فراهانی منتقل شد خاطرنشان کرد: کرونا شیوع پیدا کرد و مدارس به صورت مجازی اداره شدند اما از ابتدا با انتقال این مدرسه، یکی از دغدغه‌هایم جداسازی این مدارس بوده و با اداره کل نوسازی مدارس هم مکاتبات زیادی داشتم و مستندات موجود است.

وی با بیان اینکه مدیرکل نوسازی مدارس و دیگر مدیران این مجموعه را به محل آورده و در خصوص لزوم جداسازی و ایجاد یک دیوار حائل مطالباتی داشته‌ایم گفت: هفته گذشته در شورای آموزش و پرورش نیز یکی از مطالبات جدی ما دیوار حائل آن مدرسه و حصارکشی اطراف به خاطر اینکه پرتگاهی نیز ایجاد شده و باید نرده‌کشی شود، بوده و فرماندار همدان هم در جریان هستند.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه یک سال و نیم اخیر این موضوع را بارها پیگیر شدم افزود: آموزش و پرورش دستگاه بهره‌بردار است و دستگاه اجرایی اداره نوسازی مدارس و آنچه مطالبات است باید از سوی اداره نوسازی مدارس انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اداره نوسازی قول انجام کار را داده‌اند و دو شب پیش هم با مدیرکل نوسازی مدارس صحبتی در این خصوص داشتم و خواستار سریع‌تر حل این مشکل شده‌ام گفت: با انجام واکسیناسیون عمومی احتمالا مدارس پرجمعیت آنجا نیز اواخر آبان بازگشایی می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کار انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان با بیان اینکه قرار است در آن سه مدرسه در هر نوبت ۴۵۰ دانش‌آموز درس بخوانند گفت: باید دیوارکشی انجام شود و تمام این موضوعات به اداره کل نوسازی مدارس انتقال داده شده است.

وی افزود: در تمام شوراهای پروژه مهر استان مطالبات زیادی در خصوص سازه‌هایی که اداره کل نوسازی باید برای سال تحصیلی جدید تحویل دهد، داشتیم و صورتجلسات آنها موجود است.

باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه بنده با حضور معاون پشتیبانی و مدیرکل نوسازی جلسه‌ای هم داشتم و این موضوعات بار دیگر مطرح شده است گفت: نسبت به این مسئله حق با اولیاست و باید هم دغدغه داشته باشند، ما هم دانش‌آموزان را فرزندان خود می‌دانیم و نسبت به آنها مسوولیت داریم.

وی با بیان اینکه البته جداسازی راه انجام شده و اداره نوسازی مدارس استان بخشی از کار را انجام داده و پله‌های خروجی برای دانش‌آموزان مدرسه علامه تعبیه شده است گفت: دانش‌آموزانی که باید از سمت برج قربان خارج شوند راه جدایی دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان  یادآور شد: تعدادی از دانش‌آموزان از سمت برج قربان ورود و خروج دارند، حال تصور کنید اگر این مسیر تعبیه نمی‌شد باید تقریبا یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز از خیابان امیر کبیر وارد و خارج شوند که دانش‌آموزان مدرسه حجه فروش و مهدیه را هم اضافه کنیم، درواقع باعث می‌شد خیابان قفل شود.

وی عنوان کرد: بنده این موضوع قبل از انجام کار پیشنهاد دادم که حداقل ۵۰۰ دانش‌آموز را از سمت برج قربان خارج کنیم، چرا که هم دغدغه خانواده‌ها را کم می‌کند و هم تراکنش شکسته می‌شود.

باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه اولیا اگر دغدغه‌های خود را قبلا اعلام می‌کردند، می‌شد کار را بهتر به جلو برد افزود: چون موضوع ادغام، جابجایی و ساماندهی در خرداد و اردیبهشت به کارگروه می‌رود و مصوب می‌شود و بعد اولیا و اعضای انجمن را دعوت و آنها را در جریان قرار می‌دهیم که پیگیری و فشار اداری هم در این بین خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه  یک ولی دانش‌آموز کارمند، فرزندش را قبلا در نوبت ثابت صبح ثبت‌نام کرده است و اگر به یک بار گفته شود که باید چرخشی شود باید به ۳۰۰ نفر از آنها پاسخ داد و الان زمان اجرای پیشنهاد دوم نیست اما دیوارکشی قابل اجراست گفت: اگر اداره کل نوسازی مدارس اراده کند، به راحتی کار انجام می‌شود و می‌تواند یک روزه جمع کند.

بعد از شنیدن این مباحث به سراغ مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم رفتیم و صحبت‌هایش را شنیدیم.

قول می‌دهم دیوارکشی در مهرماه انجام شود

محمدحسین مرادی با بیان اینکه این اقدام جزو برنامه‌هاست و هم ورودی دانش‌آموزان جداست و هم بین مدرسه با حفاظی تفکیک شده است اظهار کرد: سال گذشته برای این منظور اعتبار نداشتیم اما امسال وجود دارد و منتظر ابلاغ هستیم تا کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی طول نمی‌کشد تا این اعتبارات برسد و پیمانکار برای انجام پروژه اقدام کند گفت: منتظر هستیم به سرعت کار انجام شود.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افرود: حتی به خاطر اهمیت این موضوع بررسی خواهم کرد و به پیمانکار خواهم گفت که به صورت اعتباری سریع‌تر کار را انجام دهد تا بعد با او تسویه شود.

وی با اشاره به اینکه این حساسیت وجود دارد تا موضوع باعث نگرانی خانواده‌ها نشود عنوان کرد: قول می‌دهم دیوارکشی در مهرماه انجام شود و به آبان ماه و زمان ورود دانش‌آموزان به مدارس طول نکشد.
  
انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما