شناسهٔ خبر: 49736053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هفت خان زائران اربعین خراسان شمالی؛ این بار آزمایشگاه «تست کرونا» نمی‌گیرد! + فیلم

گروه استان‌ها- در حالی که کمتر از ۲۰۰ نفر در استان خراسان شمالی موفق به دریافت ویزای سفر اربعین شده‌اند٬ تنها آزمایشگاه مرجع در خراسان شمالی٬ از انجام تست کرونا برای زائران٬ سر باز می‌زند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ در حالی که کمتر از 200 نفر از مشتاقان سفر اربعین توانسته‌اند ویزای این سفر را بعد از تلاش‌های فراوان تهیه کنند، حالا تنها ازمایشگاه مرجع تست کرونا در خراسان شمالی از انجام تست به بهانه نداشتن ظرفیت، طفره می‌رود!

متصدیان این آزمایشگاه به مسافران می‌گویند: به ما گفته‌اند ظرفیت تمام شده و باید برای انجام تست به مشهد مراجعه کنید. سفر به مشهد در شرایط کرونایی و تحمیل هزینه‌های سنگین، با چه توجیهی قابل انجام است؟

بنا بر دستور ستاد ملی کرونا، آزمایشگاه‌های دارای مجوز ملزم هستند از تمام مسافران اربعین در هر ساعتی از شبانه‌روز تست بگیرند و نظارت این فرایند بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است.

رمضان ایزانلو رییس ستاد عتبات عالیات استان خراسان شمالی در این زمینه اظهار داشت: اخذ ویزا برای موکب داران خراسان شمالی انجام شده و اینک در مرحله تست کرونا هستیم. با رایزنی با آزمایشگاه مورد قبول سازمان هواپیمایی٬ توانستیم تعدادی از موکب داران را در قالب یک لیست برای انجام تست کرونا معرفی کنیم اما از امروز این آزمایشگاه اعلام کرده که ظرفیت تست بیشتر را نداشته و زائران باید تا صبح یکشنبه منتظر بمانند!

خبرها حاکی است تست کرونای انجام شده در بیمارستان‌های امام حسن و امام رضا(ع) بجنورد که در یک سال و نیم گذشته مرجع اصلی تست‌های کرونا بودند نیز مورد قبول هیچ ایرلاینی نیست.

تاکنون مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در زمینه این نابسامانی هیچ پاسخی نداده‌اند!

اربعین ,

انتهای پیام/311/ ت

برچسب‌ها:

نظر شما