شناسهٔ خبر: 49733581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یادداشت؛

اربعین، میثاقی جهانی برای پیوند آزادگان و عدالت‌جویان

در هیچ کشور و مکتبی اعم از الهی و غیرالهی نمی‌توان کنگره‌ای بمثابه اربعین و پیاده‌روی میلیونها انسان دلداده و داوطلب را سراغ آورد که با تقبل انواع هزینه‌های مالی و جانی، پا به عرصه خطر بگذارند و با پیمودن دهها و صدها کیلومتر خود را به معشوق خویش برسانند و در میان انواع تلاطمات روحی و روانی، به امنیت حقیقی دست یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ در شرائط کنونی جهان و برهم خوردن معادلات طبیعی و انسانی از سوی شیطان بزرگ امریکا و شرکای ذلیل او، که مهم‌ترین راهبرد آنان ایجاد تفرقه میان ملت‌هاست، اربعین به‌عنوان ریسمان وحدت و دلباختگی ملت‌ها به ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی، عطیه الهی به ابناء بشر در این وانفسای معنویت و غربت فضائل الهی است، که باید آن را قدر دانست و برای حفظ و تعمیق و فراگیری هرچه بیشتر آن برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هوشمندانه کرد.

اربعین نقطه هدف دشمنان
بنابر شواهد فراوان تاریخی و نوع رفتار کنونی دشمنان انقلاب اسلامی و معالم دینی، برنامه‌ریزی همه جانبه‌ای از سوی امریکایی‌ها و متحدانش علیه کنگره جهانی اربعین در دست اجراء است که با همه امکانات بویژه در عرصه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به تخریب این خیزش عاشقانه قیام کرده و بالطبع در این زمینه ورود بیشتر و نافذتری خواهد داشت، که جریان کرونا توانست موقتاً نگرانی مستکبران از تعمیق و گسترش پیاده‌روی اربعین را کاهش دهد. بدین جهت، جبهه حسینی نیز با محوریت جمهوری اسلامی باید برای تزاید اقبال عمومی و غنی‌سازی این حرکت جهانی برنامه‌ریزی دقیق در همه عرصه‌ها بعمل آورده و به اجراء گذارد؛ چراکه اربعین بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی در جهان بویژه در ایران اسلامی است که تاثیرات آن طی سال در رویکرد جامعه مشهود می‌باشد.

به گفته صاحب‌نظران مسائل اجتماعی، حضور افراد به‌خصوص جوانان در پیاده‌روی اربعین نقش اساسی در نوع نگاه فردی و اجتماعی آنان بر محور سبک و سیره سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل‌العباس علیهم‌السلام دارد. اربعین دارای شاخصه‌های کامل برای ایجاد جاذبه‌های جذاب در پیوند همه ملل بویژه محبان اهلبیت دارد که سرمایه‌گذاری دولت‌های اسلامی پیرامون آن یک اقدام انقلابی می‌باشد.

خفاشانی که از درخشش اربعین بیمناکند
نهضت اربعین با جاذبه‌های فراوانش می‌رفت تا جهانی و مقدمه طلوع خورشید مهدوی شود، ناقوس مرگ ظالمان و مستکبران را از طریق وحدت ناشی از دامن گسترشدن معرفت عاشورایی به صدا در آورد و صهیونیست‌های حاکم بر آمریکا را برای خاموش کردن شعله‌های اربعین به تحرک کامل در آورد.

جباران و قلدران جهان بسرکردگی شیطان بزرگ دریافتند که رشد و نضج نهضت جهانی اربعین، مرگ تدریجی آنها را فراهم می‌آورد.

همه آنانی که با عشق به سیدالشهدا در پیاده روی اربعین حضور بهم می‌رسانند و هزاران کیلومتر را با تحمل زحمات و مشقات فراوان به جان می‌خرند و حاضرند در مسیر جاودانه اباعبدالله الحسین(ع) از همه دارائی‌های مادی و معنوی خود بگذرند، بزرگ‌ترین دشمن طاغوتها و گردنکشان داخلی و خارجی هستند و تا حصول اهداف قیام سیدالشهداء، دست از جهاد و مبارزه بر نخواهند داشت، لذا همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده و به محض آماده شدن شرائط در عراق برای انتخاب نخست وزیر، با صرف میلیونها دلار تلاش کردند تا نخست وزیر در تراز جبهه مقاومت در عراق انتخاب نشود.

مدت‌ها با معرفی هر نخست وزیر حامی جبهه مقاومت، آمریکائی‌ها از طریق تشجیع و ترغیب مخالفان و کشاندن آنها به کف میدان و تجمع جلوی مجلس و کاخ ریاست جمهوری عراق، فضا را بوسیله عوامل خود آنچنان ناامن می‌ساختند که نگرانی کشیده شدن ناامنی و اغتشاش به سراسر کشور، سیاستمداران عراق را به عدول از مواضع اصولی‌شان وامی‌داشت و سرانجام رئیس جمهور و مجلس را وادار کردند تا فرد مورد کانون فشار خارجی را به عنوان نخست وزیر عراق منصوب کنند که او با بسیاری از حرکتهای انقلابی و مظاهر اراده ملی همچون: عملیاتی کردن مصوبه مجلس مبنی بر اخراج کامل آمریکائیها از عراق، تحت پیگرد قرادادن عوامل فعال در ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی، حمایت جدی از حشدالشعبی و...، به مخالفت بپردازد و با شیوه‌های نرم، شیطان بزرگ رانده شده از در را از پنجره وارد حیات خلوت عراق سازد.

از جمله اقدام‌های بنیادی برای فروریختن پایه‌های وحدت عراق و جهان اسلام، خاموش کردن تدریجی مشعل فروزان اربعین است که طی دو سال اخیر به بهانه کرونا انجام می‌پذیرد. عراق برای تامین مسیر راهپیمایی اربعین اعلام کرد که با استفاده از ظرفیت حشدالشعبی، مسیر را تامین داده و امنیت آن را تثبیت کرده است.

علی الهاشمی، فرمانده ستاد عملیات کربلا در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت، همه راه‌ها، ایست بازرسی‌ها و پل‌ها تا رسیدن زوار به عتبات مقدسه در کربلا باز هستند. او اعلام کرد: «بیش از 30 هزار نیروی امنیتی عراق از ارتش، پلیس، حشد شعبی، نیروی هوایی ارتش و ادارات اطلاعات برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی مشارکت دارند و تلاش می‌کنند.

از طرفی دیگر «احمد الزوینی»، فرمانده پلیس کربلا از آغاز اجرای طرح امنیتی در استان کربلا خبر داد. او گفت: «میلیون‌ها زائر حرکت به‌سمت کربلا را در سایه تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی بسیار گسترده و با وجود نیروهای بیشتر از وزارت کشور، دفاع، حشد شعبی و ایست بازرسی و تأمین امنیت کل راه‌های منتهی به کربلا آغاز کردند و حمل‌ونقل برای بازگشت زائران به استان‌های خود از کربلا مهیاست.»

همچنین، «علی حسین طاهر» رئیس‌هیئت موکب‌های حسینی(ع) در دیالی عراق از شروع طرح ویژه اربعین در این استان خبر داد و گفت، طرح ویژه اربعین در هشت منطقه در آن واحد به‌منظور تأمین امنیت زائران اجرایی می‌شود. وی به برقراری امنیت مسیرهای زمینی پرداخت که بیش از 100 هزار زائر طی روزهای آتی از آن به‌سمت کربلا برای انجام مراسم اربعین می‌روند و شامل بیش از 200 کیلومتر راه است. طاهر افزود که بیش از 360 موکب خدماتی در طول مسیر زائران مستقر شده است و نیروهای امنیتی هم به‌منظور تأمین امنیت زائران اربعین مستقر شده‌اند. استانداری نجف اشرف از تعطیلی 5 روزه سراسر استان برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

حال پرسش این است وقتی عراق خود را از هر جهت همچون سال‌های گذشته آماده انجام راهپیمایی چند ده میلیون نفری کرده، چرا کشورها و علاقمندان نتوانند از این ظرفیت و امکان استفاده کنند؟!. طرح سهمیه‌بندی زائران، که طرح آمریکائی‌ها در حج تمتع از سوی سعودی‌ها به اجراء در آمد و بتدریج حج را به تعطیلی کشاند، در عراق نیز در حال اجراء است تا اربعین را نیز به تعطیلی و یا حرکتی داخلی در عراق بکشاند.

آنچه که دارای حقیقت است، ناکامی آمریکائی‌ها و اذناب‌شان در عراق و هر جای دیگر است؛ چراکه در طومار الهی، موضوع مهدویت گره مستقیمی به اربعین خورده و هیچ‌کسی قادر به توقف این روند نیست حتی اگر کارفران (آمریکایی‌ها) با تمام وجود نیز فعال شوند، اربعین نه به بهانه کرونا که بدلیل نفاق شیطان بزرگ به اجراء نخست وزیر عراق مورد دست اندازی قرار گرفت تا نهضت جهانی بر محور فرهنگ عاشورا عالمگیر نشود که زهی خیال باطل، چون خداوند چنین اراده کرده که همه موانع پیش‌رو در مسیر سیدالشهداء را توسط جان‌نثاران سیدالشهداء و مهدویون بردارد.

ایجاد موانع متعدد از سهمیه اندک و فوق‌العاده محدود، گذاردن شرط سفر هوایی با هرینه‌ای که در توان مالی دلدادگان سیدالشهداء نباشد، آزمایش پی سی آر علاوه بر تزریق کامل واکسن، اقداماتی برای کاستن از آمار شرکت‌کنندگان راهپیمایان اربعین است.

این نوشتار در پی برشماری اقدامات آمریکا در خشکاندن ریشه مقاومت در منطقه از طریق نخست وزیر عراق نیست و تنها درصدد اعلام این نکته است که راهنمای اربعین برای رسیدن به ظهور مهدی موعود(عج) چند سالی است که در اختیار علاقمندان و آزادگان جهان قرار گرفته و اگر نتوانند در مسیر نجف به کربلا اهداف اربعین را تعقیب کنند، در طرح "جاماندگان" در هر نقطه‌ای که قرار دارند سعی خواهند کرد تا این راهپیمایی را با تجهیز موکب‌هایی بمانند مسیر کربلاء فراهم آورند تا مانع اصلی اربعین در عراق از میان برداشته شود.
سخن در ترک فعل‌های مسئولان کشورمان در این موضوع فراوان است که باید در جای دیگر به آن پرداخت.

 

محمد اسماعیل امام‌زاده؛ کارشناس مسائل فرهنگی

انتهای پیام/

 

نظر شما