شناسهٔ خبر: 49728018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵ بازیکن فوتبالی که در باشگاه‌های جدید خود دچار مشکل شدند

چند بازیکن بزرگ پس از جا به جایی در نقل و انتقالات تابستانی امسال نتوانستند انتظارات را در باشگاه‌های جدید خود برآورده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید صحبت درباره فصل جدید فوتبال چندان به موقع نباشد، اما بررسی وضعیت چند ستاره که به تازگی تیم‌های خود را تغییر داده اند، خالی از لطف نیست.

کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد شروع خوبی داشته و تاکنون در ۳ بازی ۴ گل به ثمر رسانده است. بازیکنانی مانند جک گریلیش، روملو لوکاکو، رافائل واران و ایبراهیما کوناته نیز عملکرد قابل قبولی داشته اند.

تابستان امسال کاملا عکس تابستان سال‌های گذشته بود؛ زیرا بیش از حد انتظار جا به جایی رخ داد. در این پنجره نقل و انتقالاتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تیم‌های خود را تغییر دادند.

تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی ناشی از همه گیری کووید -۱۹ مجبور شدند به برخی از بازیکنان خود اجازه جدایی بدهند. در این گزارش به بررسی وضعیت ۵ ستاره‌ای می‌پردازیم که در تیم‌های جدید خود دچار مشکل شده اند.

۱- لیونل مسی (پاری سن ژرمن)

جمع کردن چند ستاره در یک تیم یک بحث و قرار گرفتن آن‌ها در ترکیبی منسجم و عملکرد خوب در کنار یکدیگر، بحثی جدا است. این درسی است که در حال حاضر مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پاری سن ژرمن می‌آموزد.

مسلما ۳ بازی معیار اشتباهی برای قضاوت درباره عملکرد یک بازیکن است، اما برای بازیکنانی با استاندارد‌های لیونل مسی، ۳ بازی بدون به ثمر رساندن هیچ گلی کمی نگران کننده خواهد بود. البته مسی تاکنون برای پاری سن ژرمن خوب بازی کرده است و در آخرین بازی این تیم مقابل لیون به گلزنی نزدیک شد.

مسی در دقیقه ۷۶ بازی با لیون تعویض شد و در حالی که به سمت نیمکت می‌رفت از دست دادن با پوچتینو خودداری کرد تا ناراحتی خود را از تعویضش نشان دهد. هر چند ناصر الخلیفی پس از این اتفاق با انتشار توئیتی به صورت غیر مستقیم از مسی حمایت و پوچتینو را تهدید کرد، اما چنین حرکتی برای بازیکن بزرگی مانند لیونل مسی آن هم در باشگاه جدیدش وجهه خوبی ندارد.

۲- جیدون سانچو (منچستریونایتد)

جیدون سانچو فقط ۲۱ سال دارد. در حالی که هواداران منچستریونایتد انتظار داشتند او روندی که در دورتموند داشت را در اولدترافورد هم ارائه دهد، چنین اتفاقی رخ نداد.

سانچو در هیچ یک از ۶ حضورش در ترکیب شیاطین سرخ نتوانسته است خودش را اثبات کند. او بازی خوبی برابر نیوکاسل یونایتد انجام داد، اما در هیچ یک از گل‌های تیمش نقش مستقیمی نداشت. به نظر می‌رسد مدتی طول می‌کشد تا این جوان به سختگیری‌های درجه یک فوتبال انگلیسی عادت کند.

سانچو مدت زیادی به عنوان وینگر چپ بازی کرده است و جالب خواهد بود که ببینیم آیا او پس از آمادگی کامل مارکوس رشفورد به جناح راست منتقل می‌شود یا خیر. در حال حاضر سانچو در اولدترافورد دچار مشکل شده، اما سولشر به این بازیکن خوشبین است و اعتقاد دارد که او می‌تواند به مهاجمی گلزن برای منچستریونایتد تبدیل شود.  

۳- آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید)

خرید آنتوان گریزمان از سوی اتلتیکو مادرید با بند خرید دائمی آن هم در آخرین روز نقل و انتقالات اتفاق غیرمنتظره‌ای بود. گریزمان در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، در ۵۱ دیدار برای کاتالان‌ها به میدان رفت که نتیجه آن ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل بود.  

این بازیکن فرانسوی در نخستین فصل حضورش در بارسلونا، به دلیل تفاوت سبک بازی این تیم با اتلتیکو مادرید دچار مشکل شد. گریزمان قبل از آن ۵ فصل موفق را زیر نظر دیگو سیمئونه گذراند و با سبک بازی قرمز و سفیدپوشان مادریدی بیگانه نیست.  

گریزمان در فصل جدید ۵ بازی انجام داده که ۳ بازی با پیراهن بارسلونا بوده است. مهاجم فرانسوی در این ۵ بازی حتی شوتی به سمت دروازه نزده است، چه برسد به گلزنی!

او در جریان تساوی بدون گل اتلتیکو مادرید مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا توسط هواداران این تیم هو شد. گریزمان هنوز هیچ گلی برای اتلتیکو مادرید به ثمر نرسانده و پاس گلی هم نداده است.  

۴- جورجینیو واینالدوم (پاری سن ژرمن)

در حالی که قرار بود جورجینیو واینالدوم در این فصل با پیراهن بارسلونا بازی کند، پاری سن ژرمن موفق شد خرید باشگاه اسپانیایی را هایجک کند و هافبک - مهاجم هلندی را به پاریس ببرد. واینالدوم در طول ۵ سال بازی برای لیورپول عالی بود و در یورو ۲۰۲۰ نیز بازی‌های خوبی برای تیم ملی کشورش انجام داد.  

از واینالدوم انتظار می‌رفت که خیلی زود با شرایط بازی در پاری سن ژرمن وفق پیدا کند، اما این طور نشد. این بازیکن ۳۰ ساله به خاطر نمایش ضعیفی که در لیگ قهرمانان اروپا برابر کلوب بروژ داشت، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت.  

مشارکت واینالدوم در کار‌های دفاعی هم مورد انتقاد قرار گرفته است. او در ادامه باید عملکردش را بهتر کند؛ در غیر این صورت طولی نمی‌کشد که به یک نیمکت نشین صرف تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

۵- بن وایت (آرسنال)

آرسنال فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد. توپچی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی چند بازیکن جدید جذب کردند که مهم‌ترین آن‌ها بن وایت، مدافع برایتون بود.  

آرسنال برای جذب این بازیکن ۲۳ ساله ۵۸.۵ میلیون یورو هزینه کرد، اما او هنوز نتوانسته است هزینه‌ای که صرف جذبش شده را توجیه کند.

وایت در  نخستین بازی خود برابر برنتفورد عملکرد ضعیفی داشت و در نهایت تیمش نتیجه را به حریف تازه لیگ برتری شده واگذار کرد. او در آخرین بازی آرسنال که مقابل برنلی به میدان رفت، هیچ نشانی از یک مدافع مطمئن نداشت.  

بن وایت در دیدار برابر برنلی پاس رو به عقب خطرناکی داد که اگر هوشیاری آرون رمسدیل نبود، ماتیج ویدرا به راحتی دروازه آرسنال را باز می‌کرد.  

انتهای پیام/

نظر شما