شناسهٔ خبر: 49727819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آیا تجاوز صدام آخرین تجاوز به ایران خواهد بود؟

دیروز مصادف با 22 سپتامبر سالگرد حمله متجاوزانه صدام حسین علیه جمهوری اسلامی ایران بود. سال 1980 رژیم بعث عراق به بهانه های مضحک جنگ تحمیلی را آغاز کرد که به مدت هشت سال ادامه یافت و خسارت های جانی و مالی غیر قابل جبرانی را برای ایران به بار آورد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، العالم نوشت: اگر صدام مستبد شرایط ایران بعد از انقلاب را نمی دانست، هرگز جرات حمله به ایران را پیدا نمی کرد. انقلاب نوپای ایران در خطر توطئه های پیدا و پنهان آمریکا و "اسرائیل" بود و آنها تلاش می کردند با تفرقه افکنی های قومیتی و فرقه ای میان ملت ایران، این انقلاب را تضعیف و آن را زنده به گور کنند.

اگر حمایت های مالی، نظامی و رسانه ای آمریکا و واپس گرایان دولت های عربی بخصوص نظام سعودی از صدام وجود نداشت و ایران را همچون طعمه ای آسان به او نشان نمی دادند، صدام حتی شهامت فکر کردن به جنگ علیه ایران را هم نداشت.

در آن زمان ارتش ایران در ضعیف ترین حالت خود به سر می برد و فروش سلاح های آمریکایی به آن تحریم شده بود. مزدوران و جاسوسان آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب در ایران جولان می دادند و دست به ترور پیشگامان انقلاب و افسران عالیرتبه ای می زدند که به انقلاب اسلامی ابراز وفاداری کرده بودند.

صدام ستمگر رویای جدا کردن استان خوزستان از کالبد ایران را در سر می پروراند و آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی و دولت های واپس گرای عربی نیز آرزو داشتند که این جنگ با تقسیم ایران و سقوط جمهوری اسلامی ختم شود، چرا که جمهوری اسلامی از ابتدا حمایت خود از قضیه فلسطین را آشکارا اعلام کرد و فلسطین را قضیه محوری مسلمانان دانست و سفیر رژیم صهیونیستی را از ایران اخراج کرد.

در طی دوران جنگ، ایران تلاش می کرد که برای دفاع از خود از شرق و غرب سلاح تهیه کند. اما این تلاش ها بی فایده بود و هم شرق و هم غرب انبارهای سلاح خود را تنها برای صدام گشوده بودند. هواپیماها و موشک های غربی و شرقی بدون هیچ مانعی وارد آسمان ایران می شدند و بر سر مردم بی گناه فرود می آمدند.

ایران با تدبیر رهبری و صبر مردم و مقاومت جوانان خود که جان بر کف به میدان های دفاع از وطن اسلامی خود به مصاف جبهه شر رفتند، پس از هشت سال توانست تمام اهداف آمریکا و "اسرائیل" را ناکام بگذارد.

درسی که ایران از جنگ تحمیلی گرفت این بود که تنها قدرت می تواند برای جلوگیری از تجاوز بازدارندگی ایجاد کند، و اگر حمایت کنندگان صدام می دانستند که ایران قدرت این را دارد که متجاوزان را در جای خود دفن کند، هرگز به تجاوز علیه ایران فکر نمی کردند.

امروز که 33 سال از پایان جنگ ظالمانه علیه ایران می گذرد، تجاوز به ایران امری است که حتی بدترین دشمنان آن ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به سختی به آن فکر می کنند. جهانیان همه دیدند که چگونه موشک ساخته شده توسط ایران، بهترین پهپاد آمریکایی یعنی گلوبال هاوک را به محض ورود به آسمان خود و در ارتفاع 20 هزار پایی ساقط می کند.

جهانیان این را هم دیدند که چگونه موشک های ایران بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق یعنی عین الاسد را هدف قرار دادند، بدون اینکه ابرقدرت دنیا جرات پاسخ دادن به آن را پیدا کند. لذا می توانیم با صدای بلند بگوییم که تجاوز صدام مستبد مخلوع به ایران به عنوان آخرین تجاوز خارجی علیه ایران در تاریخ باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما