شناسهٔ خبر: 49725693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرفوری، بزرگترین مجموعه رسانه‌‌ای خصوصی مجازی کشور

این روزها رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه روابط انسانی دارند، که خبرفوری با مجموعه‌ای بیش از ۱۰۰ رسانه و با مخاطبی بیش از ۱۲ میلیون در بسترهای گوناگون فضای مجازی اعم از سایت‌، اپلیکیشن‌، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، روبیکا، ایتا، گپ، سروش، بله، آی‌گپ، تویتر، فیس بوک، آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا، کلاب‌هوس و... در حال فعالیت در این حوزه سخت و چالش برانگیز است.

صاحب‌خبر -

"ابراهیم کفشدار طوسی" که در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره این هلدینگ در حال فعالیت می‌باشد، به همراه "مهندس فرزانه عندلیب" مجموعه شرکت‌های خبرفوری را بنیان‌گذاری نموده است. ایشان در سال ۱۳۹۴ همزمان با راه‌اندازی قابلیت کانال در تلگرام، مجموعه‌ای از رسانه‌ها را ایجاد و در ادامه با توسعه و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های مختلف در حوزه تبلیغات و رسانه نسبت به تاسیس شرکت‌های مختلف در این زمینه اقدام نمودند.

مجموعه خبرفوری براساس میزان مخاطب و مالکیت خصوصی در حوزه فضای مجازی به عنوان بزرگترین مجموعه‌ رسانه‌ای خصوصی در فضای مجازی ایران فعال است. خاستگاه این مجموعه کلان‌شهر مشهد بوده، اما با راه اندازی دفتر تهران فعالیت خود را در پایتخت نیز به شکلی جدی‌تر ادامه داده است. همچنین این مجموعه به جهت دارا بودن رسانه‌های مختلف استانی در سایر استان‌های کشور نیز نمایندگی رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد.

پس از توسعه رسانه‌های خبرفوری در تمام استانهای کشور و اخذ ۸ مجوز رسانه‌ای از وزارت ارشاد برای پایگاه های اطلاع رسانی خود، خبرفوری به سراغ حوزه بین المللی رفته و در سایت خود به پوشش چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و فارسی تحت برند این شرکت پرداخت و با توسعه رسانه‌های خود در بستر شبکه‌های اجتماعی برای کشورهای افغانستان و عراق کار خود را ادامه داده است.

شعار مجموعه خبرفوری " خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی" است که در تمام بخش‌ها و شرکت‌های این سازمان به منظور بهره بردن از ایده‌های خلاقانه برای تولید یک محصول یا خدمت نوآورانه در حوزه‌های اقتصاد، رسانه‌، تبلیغات، فناوری برای خلق یک کارآفرینی جدید می‌درخشد.

محور محتوای رسانه‌های خبرفوری "انتشار اخبار مفید برای مردم و پیگیری مطالبات مردمی از همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها با نگاه سازنده در جهت بهبود عملکرد آنان با دید جهانی" است.

این مجموعه در راستای ترویج روحیه کارآفرینی و همچنین با توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خود توانسته در حال حاضر برای بیش از ۲۱۰ خانواده به صورت مستقیم و برای بیش از ۱۶۰۰ خانواده به صورت غیر مستقیم اشتغال و درآمد پایدار ایجاد نماید.

توجه مدیران این مجموعه به افزایش دانش و مهارت پرسنل خود موجب شد مرکزی آموزشی در این مجموعه ایجاد شود تا زمینه‌ساز ایجاد دانشگاهی تخصصی در زمینه‌ آموزش‌های مختلف و ارتقاء دانش عمومی گردد. همچنین توجه این مجموعه به جوانگرایی باعث شده تا علاوه بر جذب افراد متخصص، میانگین سنی پرسنل آن تنها ۲۷ سال باشد.

مجموعه خبرفوری از اواسط سال ۱۳۹۵ تا اواخر سال ۱۳۹۶ پرمخاطب‌ترین کانال خبری تلگرام بود، که نه‌ تنها بیشترین مخاطب تلگرام در ایران را دارا بوده بلکه دارای بیشترین مخاطب تلگرام در جهان نیز بوده است و حال با داشتن بیش از ۱۲ میلیون مخاطب مستقیم در بسترهای رسانه‌ای خود و دسترسی تبلیغاتی به بیش از ۲۶ میلیون مخاطب تجمیعی بزرگترین مجموعه رسانه‌ای تبلیغاتی کشور به حساب می‌آید.

با توجه به حساسیت، دقت و تخصص در شبکه تولید محتوا و پیچیدگی و سرعت توزیع محتوا در تمام بسترهای رسانه‌ای این مجموعه، خبرفوری با راهنمایی مشاوران با تجربه خود توانسته مجوز #صنایع_خلاق را از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ نماید.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم مجموعه خبرفوری طراحی، تولید و فعال کردن یک پلتفرم هوشمند تبلیغاتی برای توسعه امور تبلیغاتی خود در بستر وب، اپلیکیشن و ربات‌هاست که خدمات گسترده‌ای برای تبلیغات در تلگرام، اینستاگرام، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و محتوای ویدیوی دارد که پس از چندین سال توسعه دادن آن در یکی از شرکت‌های خود با افتخار، از معاونت علمی ریاست جمهوری، مجوز دانش_بنیان با گریدA اخذ کند.

این مجموعه با کسب مجوز راه‌اندازی #شتاب_دهنده مدیارایز (انگلیسی؛ Media Rise) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانسته کسب و کارهای نوپا مجازی و استارت‌آپ‌های زیادی را مورد حمایت خود قرار دهد و در حوزه ساختارهای محتوایی و حمایت از رسانه‌ها نیز به عنوان یکی از فعال‌ترین شتاب‌دهنده‌ها، مکررا از سوی مسئولین مختلف مورد تقدیر قرار گیرد.

هم اکنون مجموعه خبرفوری با اخذ گواهینامه‌های استاندارهای مدیریتی (ISO) و ثبت چندین مجوز موسسه فرهنگی چند منظوره و تک منظوره و همچنین موسسات نشر دیجیتال به ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف پرداخته است.

شرکت‌ها و موسسات مجموعه خبرفوری

شرکت ادساین:

"ادساین" (به انگلیسی: ADsign) یک شرکت تبلیغات دیجیتالی است که توسط "مهندس سعید نعمتی" راه‌اندازی شده است. این شرکت در زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیاز مشتریان خود را برآورده می‌کند.

خدماتی از قبیل رشد رسانه در شبکه‌های اجتماعی، طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل(اندروید و IOS)، رشد و تجاری‌سازی اپلیکیشن‌ها، تبلیغات در بستر نوتیفیکیشن، مشارکت و توسعه استارت‌آپ‌ها، تبلیغات گسترده در اینستاگرام با همکاری اینفلوئنسرها و تولید یک محصول فناورانه برای توسعه بسترهای تبلیغاتی به نام #برندآپ توانسته افتخار کسب محصول دانش_بنیان را برای خود ثبت و ضبط نمایید.

این شرکت با در اختیار داشتن حداقل ۲ میلیون مخاطب در بسترهای نرم افزارهای داخلی خود و بازار تقریبا ۲۰ میلیونی در اختیار در حوزه تبلیغاتی موبایلی فعالیت چشمگیری دارد.

موسسه سایه_روشن_نما:

مجموعه رسانه‌ای خبرفوری از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در تهران توسعه داد و در قالب موسسه فرهنگی هنری چند منظوره "سایه روشن نما" با مدیریت "دکتر مصطفی انتظاری" به فعالیت پرداخت.

تولید برنامه‌های فرهنگی، سیاسی واقتصادی در قالب مصاحبه با مسئولین کشوری، هنرمندان، ورزشکاران به شیوه‌های متنوع خبری در بسترهای گوناگون فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌، اپلیکیشن‌ و صفحات یوتیوب از جمله مهم‌ترین اقدامات این موسسه می‌باشد.

با تلاش مختصصین محتوا و مهندسی رشد این موسسه، سایت خبرفوری با رتبه زیر ۲۰۰ و سرناخبر به رسانه‌هایی اثرگذار در محیط وب مبدل گشته است.

شرکت باران:

شرکت تبلیغاتی "باران" (به انگلیسی: Baran) یک شرکت تبلیغاتی-رسانه‌ای است که در سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری مجموعه خبرفوری، توسط "برهان رکنی" تاسیس شده و به عنوان مجری انحصاری تبلیغات خبرفوری در بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت‌های این شرکت به انتشار تبلیغات مشتریانش در رسانه‌های مجموعه خلاصه نمی‌شود. از جمله سایر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به مشاوره تبلیغات، تولید محتوای خبری و تبلیغاتی، انتشار تبلیغات گسترده در تلگرام، اینستاگرام و پیام‌رسان‌های داخلی، اینفلوئنسرمارکتینگ، ایونت مارکتینگ، پرسنال برندینگ، مدیریت محتوا و رشد رسانه‌های مشتریان و اجرای پروژه‌های روابط عمومی با شبکه‌ای متشکل از ۲۲.۰۰۰ مشتری فعال نام برد.

شرکت باماتاپ:

تبلیغات پرحجم و گسترده خبرفوری با نام باماتاپ (به انگلیسی: BaMa Top ) با تلاش  "علی رفیعی" راه‌اندازی شده است. این شرکت با حضور مدیران مجرب و برند مستقل و تیم حرفه‌ای، توانسته با برترین رسانه‌های تلگرام، اینستاگرام، روبیکا، سروش و ایتا با ده‌ها میلیون مخاطب فعال همکاری تبلیغاتی داشته باشد.

باما تاپ با امکان ارائه‌ طیف وسیعی از خدمات تبلیغاتی توانسته در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ جایگاه خود را به عنوان یک آژانس حرفه‌ای تثبیت کند.

موسسه کلیک:

موسسه کلیک (انگلیسی Click ) با برند شناخته شده #اخبارمشهد و با نام پایگاه خبری مشهدفوری، پرمخاطب‌ترین رسانه مجازی شهر مشهد است که مهمترین رویدادهای شهر در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... را به لحظه پوشش می‌دهد.

این پایگاه خبری بستر انتشار اخبار شهر مشهد است که زیر مجموعه آن کانال‌های مشهدی در تلگرام، روبیکا، سروش، گپ، آی گپ، ایتا و بله و بسترهای ویدئوی در اینستاگرام و یوتیوب است.

مدیر عامل این مجموعه "میثم روحی"، مدیرمسئول این پایگاه خبری "مریم گل پرور" و سردبیر آن "فاطمه سهامی" می‌باشند.

مدیران و اعضاء این مجموعه بر این باورند که بیش از انتشار اخبار مدیران، مسئولان و سازمان‌های دولتی وظیفه انعکاس نظرات و مطالبات مردم را بر عهده دارند.

در این شرکت تمام امور تبلیغاتی اعم از تبلیغات گسترده در فضای مجازی، مدیریت محتوایی، مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها، تبلیغات محیطی، مشارکت با کسب و کارها و رشد پیج مشتریان صورت می‌پذیرد.

شرکت فراتبلیغ:

شرکت تبلیغاتی فراتبلیغ (انگلیسی: Faratabligh) با مدیریت "فاطمه‌ قلی‌پور" نیز یکی از شرکت‌های تبلیغاتی زیر نظر مجموعه خبرفوری در حوزه فضای مجازی است که تبلیغ گسترده در فضای تلگرام، اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ و همچنین مدیریت صفحات مشتریان را بر عهده دارد‌.

موسسه فناوری فرادیتا:

موسسه فرادیتا (انگلیسی Fara Data ) با مدیریت "مهندس حسین‌ یوسفی" سابقه‌ای طولانی در سرویس‌دهی فنی و همه جانبه به بهترین و موفق‌ترین رسانه‌های فضای مجازی کشور دارد که در قالب چهار دپارتمان فعالیت می‌کند.

این چهار دپارتمان عبارت است از:

-تولید انواع وب‌سایت و سامانه‌های تحت وب

-تولید انواع اپلیکیشن‌های هوشمند با بروزترین فناوری‌های تولید اپ از جمله کراس پلتفرم فلاتر

-تخصصی SEO و ASO با رزومه‌ای مشخص در اول بودن با بیش از ۵۰ کلید واژه‌ی مرتبط

-زیرساخت و شبکه وهاستینگ

شبکه محتوایی مجموعه خبرفوری

کانال خبرفوری با بیش از ۲.۴۰۰.۰۰۰ مخاطب در تلگرام، ۸۰۰.۰۰۰ عضو در روبیکا، ۸۰۰.۰۰۰ در اینستاگرام و ۵۰۰.۰۰۰ عضو در سروش و... در مجموع رسانه‌های کشوری و استانی با بیش از ۱۲ میلیون مخاطب به عنوان بزرگترین رسانه خصوصی و رسمی کشور در حال فعالیت می‌باشد.

این مجموعه‌ها با در اختیار داشتن تیم‌های حرفه‌ای در دو حوزه‌ی تولید و توزیع محتوا مخاطبین خود را از محتوای مناسب و باکیفیت بهره‌مند می‌سازد.

تیم تولید محتوای خبرفوری با حضور در تهران، مشهد و سایر مراکز استان‌های کشور توانسته اخبار لحظه‌ای از سراسر کشور را تولید و در فرمت‌های متنوع ویدیویی، صوتی، تصویری، پادکست، ویدیوکست، متنی و... در رسانه‌های خود منتشر کند.

اخبار در خبرفوری در سبک‌های نوین خبری و با سرعت بالا به چندین زبان زنده دنیا بصورت چندرسانه‌ای در فرمت‌های متنوع خبری تولید می‌شود که بصورت حضوری، تلفنی و یا در استودیوهای صوت و تصویر این مجموعه ضبط و تدوین می‌شود.

در بخش توزیع اخبار این مجموعه‌ با رصد بیش از ۱۰۰منبع معتبر و رسمی رسانه‌ای به انتخاب مهمترین اخبار و انتشار فوری و وسیع آن در رسانه‌های خود می‌پردازد و همچنین با تولید محتوای خبری و چندرسانه‌ای متنوع در بروزترین قالب‌های رسانه سعی بر آن دارد سطح توقع مخاطبین خود را بالا برده تا بتواند در توسعه و رشد رسانه‌های دیجیتال شتابی مضاعف پدید آورد‌.

تاثیرگذاری یکی از مهمترین مولفه‌های رسانه‌هاست که خبرفوری توانسته به عنوان اولین رسانه خصوصی مجازی تاثیرگذاری زیادی در میان عموم مردم و حتی مسئولان کشور داشته باشد؛ به طوری که در حال حاضر بسیاری از مسئولان کشور نیز مخاطب خبرفوری هستند و آن را به عنوان مرجع خبری بی‌طرف می‌شناسند.

پایگاه خبری #سرناخبر یکی دیگر از رسانه‌های مجموعه خبرفوری می‌باشد، که با مدیرمسئولی "مریم محمدپور" در زمینه‌ی تولید محتوای فرهنگی و هنری و پوشش اخبار و مصاحبه هنرمندان فعال است و از برندهای شناخته شده این حوزه به شمار می‌آید.

سایت خطرفوری با مدیرمسئولی "امیدملایی" نیز به عنوان یک پایگاه خبری در حوزه اخبار حادثه‌ای در حال فعالیت می‌باشد. این رسانه در بستر شبکه‌های اجتماعی با برند حادثه‌نیوز فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول فعالیت و توسعه جدی خود است.

بجز ۳۰ رسانه استانی که مخصوص مرکز هر استان در خبرفوری فعال هستند، رسانه‌های موضوعی کشوری با هدف تغذیه مخاطب از موضوعات‌ دیگر هم در این بخش فعال هستند که از رسانه‌های شاخص آنها میتوان به موضوعات رسانه‌‌ای حوزه اقتصادی، سرگرمی، فناوری، هنری، ورزشی و... نام برد.

سایت‌های خبری جایگاه_ویژه با مدیر مسئولی "جوادطاری‌بخش"،  سایت خبرفردا با مدیرمسئولی "دکتر "احسان‌کفشدار"، سایت تیترتجارت با مدیرمسئولی "ابوالفضل شادی" و سایت موسیقا که در اختیار شرکت است، همگی از رسانه‌های زیر مجموعه این مجموعه به شمار می آیند.

سیاست ما این است که به عنوان یک مجموعه رسانه‌ای که از دل مردم برخواسته است، همیشه فقط برای مردم تولید کند و برای محتوای باکیفیت، انرژی بخش و مفید از هیچ تلاشی کوتاهی نکند.

مسئولیت نظارت و کیفیت محتوای مجموع رسانه‌‌های مجموعه توسط "دکتر سید ناصر نعمتی" به عنوان سردبیر ارشد مدیریت می‌شود. مسئولیت مدیر مسئولی خبرفوری به عنوان رسانه اصلی این مجموعه نیز بر عهده "دکتر فاطمه محمدزاده" می‌باشد. "ابراهیم طوسی" نیز به عنوان صاحب امتیاز مسئولیت مدیریت و توسعه این رسانه‌ها را بر عهده دارد.

چند کمپین خبری بزرگ خبرفوری:

️کمپین "سیل مهربانی" برای کمک به سیل‌زدگان

️کمپین "مدافعان سلامت" برای پزشکان عزیز در مقابله با کرونا

️کمپین "استعفای شجاعانه" برای استعفای مسئولین بازنشسته

️کمپین "ایران بدون ربا" برای مقابله با ربای بانکی

️کمپین "فرزندت کجاست" برای فرزندان مسئولین

️کمپین "انتقام سخت" برای انتقام حاج قاسم سلیمانی

️کمپین "سقوط دلار" برای کاهش قیمت دلار

بعضی از این کمپین‌ها توسط مجموعه خبرفوری راه‌اندازی شده است و برخی از آن‌ها از طریق رسانه‌های این هلدینگ وایرال شده است.

راه‌های ارتباط با مجموعه "خبرفوری":

 khabarfori.ir

 t.me/akhbarefori

 Instagram.com/Akhbare.Fori

نظر شما