شناسهٔ خبر: 49724909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کانون شهید کاویانی بسیج جامعه پزشکی و امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گلستان، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کانون شهید کاویانی بسیج جامعه پزشکی و امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولین و کارکنان دانشگاه، امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت ایاتی چند از کلام الله مجید، دکتر عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندکان در مراسم و تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در دانشگاه، یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت : شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاسی از آرمان های امام حسین علیه السلام و به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره ، جان خویش را در کف دست نهاده ، به مبارزه با دشمنان اسلام شتافتند و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار ننمودند، جوانان آن دوران، انسان هایی قوی ، شجاع و باتعهدی بودند که تهدید ها و تحریم های دشمن نتوانست به آرمانهایشان در مسیر جانفشانی و ایثارگری خدشه وارد کند، اکنون در همین زمان هم جوانانی با همان روحیه ،کمر همت بر دفاع از میهن اسلامی در همه ی عرصه ها بسته اند.  

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب حسینی کارشناس مسائل دینی فرارسیدن ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و با اشاره به ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت را گرامی داشت و خاطر نشان کرد : خون پاک سید الشهدا باعث نجات امت از گمراهی است. وقتی پیامبر به معراج رفت، در آن جا جمله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه را مشاهده فرمود. ایثارگری هایی که در دوران عصر حاضر وجود دارد نیز برگرفته از مکتب ناب حسینی است که مصداق بارز آن جانفشانی سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی است. مردی که نمونه بارز آیه های قران پیرامون مجاهدت در راه خداست.

وی ادامه داد: در قرآن معیار فضیلت و ارزش، مجاهدت در راه خدا و وسط میدان جهاد بودن است و سردار بزرگ شهید سلیمانی، شهیدی بود که به وقتش به یاری امامش شتافت. سردار ، شخصیتی بود منطبق بر واکنشی که حضرت امیر علیه السلام در میانه جنگ صفین برای شهادت عمار انجام داد و به شدت گریست چرا که عمار شخصیتی بود که قرآن را تلاوت کرد و بکار بست، اهل انجام واجبات و ترک محرمات بود از جمله شخصیت هایی که با بدعت ها مبارزه کرد و سنت های دینی را احیا نمود. در دوران حاضر نیز سردار سلیمانی، شهدای ایران هم نیز چنین ویژگی هایی داشتند و ردای والای شهادت را برتن کردند.

این مراسم با مداحی و نوحه سرایی مهدی امیدیان مداح و ذاکر اهل بیت ادامه یافت و پس از آن از سه نفر از خانواده شهدا و ایثاگر، ۲ نفر از بانوان فرهنگی و ۲ نفر از برگزیدگان جشنواره قرانی هدهد تقدیر و تجلیل شد.

در پایان، مراسم  گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، با غباروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی گلستان و ادای احترام به مقام شامخ آنان با قرائت فاتحه به پایان رسید.

  

نظر شما