شناسهٔ خبر: 49724792 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع موانع بر سر واردات کامیون‌های دپو شده در گمرک

معاون فنی گمرک گفت: در جلسه‌ای که امروز در دادستانی عمومی و انقلاب تهران برگزار شد تقریباً تمامی مشکلاتی که بر سر واردات کامیون‌های دپو شده در گمرک وجود داشت برطرف شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد جمال ارونقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در جلسه‌ای که امروز در دادستانی عمومی و انقلاب تهران با ریاست آقای پسندیده معاون قضایی دادستان تهران و آقای تورک معاون دادستان تهران و همچنین تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با واردات این کامیون‌ها برگزار شد تقریباً تمامی مشکلاتی که بر سر واردات این کامیون‌ها وجود داشت برطرف شد.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا هیچ کدام از این کامیون‌ها متروکه نشوند و هر کدام از آن‌ها که نیاز به تمدید ثبت سفارش دارند و تاریخ ثبت سفارش شان منقضی شده است ظرف سه روز تمدید ثبت سفارش شوند.
معاون فنی گمرک گفت: همچنین امروز مقرر شد جریمه تفاوت ارزش از این کامیون‌ها دریافت نشود و دریافت مجوز محیط زیست به بعد از ترخیص کامیون‌ها موکول گردد.
آقای ارونقی افزود: مورد دیگری که امروز درباره آن تصمیم گیری شد و بسیار هم مهم بود حذف وثیقه نقدی بانکی برای صدور کد رهگیری این کامیون‌ها می‌باشد ضمن اینکه از فردا همکاران سازمان استاندارد موظف هستند در گمرکات غرب و تهران مستقر باشند تا عملیات ترخیص این کامیون‌ها هر چه سریعتر انجام شود.
وی تاکید کرد:​ در حال حاضر تنها مشکلی که بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها وجود دارد هزینه بالای شرکت‌های خدمات پس از فروش است که دادستانی تمامی این شرکت‌ها را روز شنبه احضار کرده تا این مشکل هم برطرف شود. معاون فنی گمرک گفت: به این ترتیب قطعاً تا انتهای مهر تمامی این کامیون‌ها ترخیص خواهند شد.

نظر شما