شناسهٔ خبر: 49724113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان:

هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا نداریم

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد، گفت: دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان و «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به گفت‌وگو در خصوص روابط میان دو کشور پرداخته و بر رابطه مستحکم و نزدیک میان ایران و ونزوئلا تأکید کردند.

وزیر خارجه ونزوئلا در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشورش، از همکاری و مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرده و گفت: اوضاع اقتصادی ونزوئلا در حال بازیابی است.

«پلاسنسیا» با بیان اینکه کاراکاس با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کند، گفت: کشورش از تمامی ظرفیت‌ها برای همکاری و ارتقاء روابط با ایران استفاده می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: روابط میان دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی‌تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

وی همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورش، تأکید کرد: تلاش آمریکا برای در هم شکستن انقلاب ونزوئلا ناکام ماند و این خود پیامی واضح برای جهان دارد.

در ادامه این دیدار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران کشور ونزوئلا را دوست خود می‌داند، مقاومت مردمی و پیروزی‌های ملی ونزوئلا در مقابل دشمنان این کشور را برگ زرین تاریخ معاصر ونزوئلا توصیف کرد و گفت: این امر نشان داد که اراده مردم بزرگتر از سلطه‌جویان است و هرآنچه واشنگتن بخواهد، اتفاق نمی‌افتد.

وزیر امور خارجه کشورمان، ونزوئلا را به واسطه موقعیت ژئوپلتیکی دارای اهمیتی ویژه دانست و تصربح کرد: این امر می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو طرف باشد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد، گفت: دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان تنها راه ممکن را مقاومت و توجه به ظرفیت‌های بومی دانست.

امیرعبداللهیان در پایان برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما