شناسهٔ خبر: 49723865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان: محدودیتی برای روابط ایران و ونزوئلا وجود ندارد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ونزوئلایی خود تاکید کرد: محدودیتی برای همکاری دوجانبه و روابط میان دو کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و فلیکس پلاسنسیا وزیر خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به گفت‌ و گو در خصوص روابط میان دو کشور پرداخته و بر رابطه مستحکم و نزدیک میان ایران و ونزوئلا تأکید کردند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد، گفت که دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد. وزیر امور خارجه تنها راه ممکن را مقاومت و توجه به ظرفیت‌های بومی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان ونزوئلا را به واسطه موقعیت ژئوپلتیکی دارای اهمیتی ویژه دانست و ادامه داد: این امر می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو طرف باشد.

وی در این دیدار همچنین برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشورش، از همکاری و مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر و تصریح کرد: اوضاع اقتصادی ونزوئلا در حال بازیابی است.

پلاسنسیا با بیان اینکه کاراکاس با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کند، گفت که کشورش از تمامی ظرفیت‌ها برای همکاری و ارتقا روابط با ایران استفاده می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا اضافه کرد: روابط میان دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی‌تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد. وی همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.
وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورش، گفت تلاش آمریکا برای در هم شکستن انقلاب ونزوئلا ناکام ماند و این خود پیامی واضح برای جهان دارد.
در ادامه این دیدار، امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران کشور ونزوئلا را دوست خود می‌داند، مقاومت مردمی و پیروزی‌های ملی ونزوئلا در مقابل دشمنان این کشور را برگ زرین تاریخ معاصر ونزوئلا توصیف کرد و گفت این امر نشان داد که اراده مردم بزرگتر از سلطه‌جویان است و هرآنچه واشنگتن بخواهد اتفاق نمی‌افتد.

نظر شما