شناسهٔ خبر: 49722471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پخش AM برنامه های رادیو اربعین آغاز شد/ بحثِ جدید ساترا بر سرِ صیانت از کاربران فضای‌مجازی

پخش با کیفیت برنامه‌های رادیو اربعین با تلاش صداوسیمای مرکز ایلام به همت اداره کل فرستنده های رادیویی در ایستگاه دهلران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون اخباری همچون بحث و بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در ساترا، تصویربرداری سریال «در کنار پروانه‌ها» به روزهای آخر رسید، داستان «یک روز دیرتر» در شبکه پنج، پخش AM برنامه های رادیو اربعین آغاز شد و مروری بر آثار دفاع مقدس امشب در «سینما آی‌فیلم» به همراه جزئیات آمده است:

ساترا و صیانت از کاربران فضای‌مجازی

جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی»  با حضور مسئولان ساترا و نمایندگان پلتفرم‌های ویدانه، تماشاخونه، دیدئو، شنوتو و پیام‌رسان آی‌گپ و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات این پلتفرم‌ها در خصوص طرح، در ساترا برگزار شد.

رویکرد ما در ساترا مشورتی است

در ابتدای این جلسه محمدرسول حاج‌اقلی مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا توضیحاتی در خصوص ویژگی‌ها و اهداف این جلسه همچنین نگاه ساترا به این مقوله ارائه کرد.

حاج‌اقلی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ما در ساترا دارای خانواده‌ای بزرگ از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیریم که تنوع بسیار بالایی دارند؛ این خانواده راجع به طرح صیانت دغدغه‌هایی دارند که بعضی از پلتفرم‌ها آنها را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساترا به عنوان نهاد تخصصی تنظیم‌گر دارای نظراتی در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» است، گفت: به هرحال این طرح با همه محاسن و یا انتقاداتی که به همراه دارد طرحی است که در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود. اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور درنظر گرفته شده است.

مدیر اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا افزود: ما در ساترا در پی ارائه نظری تخصصی به کمیسیون ویژه مجلسیم؛ بر همین اساس و طبق دغدغه همیشگی‌مان از پلتفرم‌های فعال و تخصصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دعوت کرده‌ایم تا در این مورد با یکدیگر تبادل‌نظر داشته باشیم و شنونده نقطه نظرات و دغدغه‌های آنها در حوزه تخصصی فعالیت خود باشیم و در نهایت جمع‌بندی و خروجی این جلسه را به عنوان نظر تخصصی ساترا بله کمیسیون ویژه مجلس ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در ساترا مشورتی است، گفت پلتفرم‌ها نباید از بیان نظرات خود واهمه‌ای داشته باشند و به هیچ‌وجه قصد نداریم رسانه‌ها را جلو بیندازیم. ما در این مقوله در نهایت به جمع‌بندی خواهیم رسید که به اسم ساترا منعکس می‌شود و خواهیم گفت که این جمع‌بندی با مشورت پلتفرم‌ها صورت گرفته است؛ کما‌اینکه این جمع‌بندی نیز قبل از کمیسیون به اطلاع خود پلتفرم‌ها خواهد رسید.

حاج‌اقلی در پایان با دعوت از پلتفرم‌ها برای مشارکت و نظردهی در خصوص این طرح بیان کرد: از شما نمایندگان پلتفرم‌های حاضر در جلسه خواهشمندم نگاه و رویکرد ساترا را به سایر رسانه‌ها یادآوری کنید تا آنها هم برای شرکت در این امر ترغیب شوند؛ ضمن اینکه اگر پلتفرم‌ها در این زمینه به لحاظ حقوقی نکته‌ای را درنظر داشته باشند که بتوان به طرح اضافه کرد ساترا این نکات را نمایندگی خواهد کرد.

ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح را دارد

در بخشی دیگر حسین میرزاپور مشاور رئیس ساترا و مدیر جلسه به بیان نکاتی درباره این جلسه و طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» پرداخت.

میرزاپور تشکیل این جلسه در ساترا را به مثابه یک شروع دانست و گفت: وقتی سازمانی مانند ساترا قصد دارد کنشگری داشته باشد، با اطلاع و هماهنگی رسانه‌های خود این کار را عملی می‌کند. امیدوارم این جلسه و این شروع خوشایند منتج به کنشگری شود که شما از نتیجه آن دلگرم باشید و در ادامه شرایط به گونه‌ای باشد که حتی با تقاضای رسانه‌ها این جلسات تشکیل شوند.

میرزاپور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بحث‌های مهم ترافیک و محتوا و عناصر متعدد محتوایی که این طرح در خود جای داده است، گفت: ما قصد داریم مجموعه‌ای که از سمت ساترا به کمیسیون ویژه مجلس ارائه می‌شود حتی اصلاحاتی را نیز برای طرح همراه داشته باشد تا جایی که یک هسته سخت برای خود درنظر بگیرد که اگر در برهه‌ای اصلاحات مدنظر اعمال نشدند کار ادامه پیدا نکند.

وی افزود: این امر مستلزم حضور و مشارکت شما پلتفرم‌هاست که به اصطلاح کف بازار هستید و با کاربران ارتباط دارید؛ بنابراین خوراکی که شما به ما می‌دهید باعث می‌شود ساترا تا حد زیادی با شما هم‌نظر شود و در نتیجه بدانیم خاکریز مشترکی وجود دارد که سر آن می‌جنگیم؛ به علاوه در بخش‌هایی که محل افتراق است نیز با مواضع یکدیگر آشنا ‌شویم.

مشاور رئیس ساترا چند دسته‌گی تنظیم‌گران را یکی از لزوم اجرای «طرح صیانت از کابران فضای مجازی» عنوان کرد و ادامه داد: اصل موضوع را همه پذیرفته‌اند به طوری که هر رسانه‌ای که دارای چند صد هزار ویو باشد به طور مستقیم با این کمیسیون طرف خواهد شد. خدمات پایه کاربردی اثرگذار و تعاریف بازی در این زمینه وجود دارد و هر پلتفرم برای امورات خود به صورت مستقیم با کمیسیون ارتباط خواهد داشت.

وی افزود: در واقع این طرح در حال ساختن یک ابر تنظیم‌گری است و شورای عالی فضای مجازی کاربر اصلی این طرح است. شورا در حال ساخت ضمانت اجرایی برای خود است. وقتی ساترا در نوشتن طرح مداخله‌ای نداشته است و هم اکنون طرح در کمیسیون ویژه مجلس است یعنی ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح را دارد. بنابراین شما رسانه‌ها کمک کنید این انرژی در ساترا کدام بخش‌ها را اصلاح کند.

میرزاپور در پایان صحبت‌های خود ضمن ابراز تمایل برای ادامه‌دار بودن این جلسات گفت: مایلیم این جلسات با حضور پلتفرم‌ها به شکلی فنی‌تر و دقیق‌تر ادامه پیدا کنند؛ علی‌الخصوص بعد از تشکیل کمیسیون، مشخص شدن چینش و آرایش قوا؛ احتمالا بعد از تایید اصل طرح، در بندهای معدودی نقطه‌نظر و نظرخواهی وجود خواهد داشت.

در ادامه این جلسه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با طرح دغدغه‌های خود در خصوص احتمال محدودیت‌های کاری بعد از اجرای طرح، رویکرد تجویزی طرح، بی‌اطلاع بودن از جزئیات طرح و ... نکات خود را بیان کردند.

این جلسات با حضور سایر پلتفرم‌های تاثیرگذار حوزه صوت و تصویر فراگیر مجدداً برگزار خواهد شد.

تصویربرداری «در کنار پروانه‌ها» به روزهای آخر رسید

سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید که از شبکه دو سیما در حال پخش است، به روزهای پایانی تصویربرداری رسید.

تصویربرداری سریال «در کنار پروانه‌ها» روزهای پایانی خود را در لاهیجان سپری می‌کند. تصویربرداری این سریال که همزمان در حال ضبط، تدوین و پخش است، دهم مهرماه به پایان می‌رسد. گروه هم‌اینک مشغول ضبط صحنه‌های مربوط به لاهیجان‌اند.

سریال «در کنار پروانه‌ها» قصه شیرین آشتی رهی (با بازی سامرند معروفی) با خالق هستی است، او جوانی است که با وجود مشکلات پی در پی در زندگی، رفته رفته با خدایش قهر کرده و همواره از او شاکی و گله‌مند است اما در عمل پیوند، قلب کسی به او داده می‌شود که دوستی خاصی با خالق هستی و موجوداتش داشته و این شروع آشتی رهی با خود و خدایش می‌شود...

در این مجموعه بازیگرانی چون پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، محمود جعفری، خسرو شهراز، مهران رجبی، شهین تسلیمی، کاوه سماک‌باشی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی، با حضور بیتا سحرخیز، نسرین بابایی، وحید رحیمیان و نگار عابدی به ایفای نقش می‌پردازند.     

سریال «در کنار پروانه‌ها» در 30 قسمت در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید می‌شود.

داستان «یک روز دیرتر» در شبکه پنج

فیلم کوتاه «یک روز دیرتر» به کارگردانی امیر داسارگر چهارشنبه 31 شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ساعت 21:20 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این فیلم محصول سال 1392 در ژانر تاریخی و دفاع مقدس است و هنرمندانی همچون حسین باشه آهنگر، علی دهبان، ماهان خورشیدی، زهره علیجانی ، زهرا بهروزمنش در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

فیلم «یک روز دیرتر» داستان رزمنده ای است که به تازگی در کنکور سراسری قبول شده و برای ثبت نام راهی تهران می شود. در پایتخت به سفارش فرمانده‌اش، سری هم به خانواده او می‌زند و زمانی به جبهه بر می‌گردد که همرزمانش شهید شده‌اند.

این فیلم کوتاه سعی دارد دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان را از زاویه‌ای متفاوت به تصویر بکشد.

پخش AM برنامه های رادیو اربعین آغاز شد

پخش باکیفیت برنامه های رادیو اربعین به همت اداره کل فرستنده های رادیویی در ایستگاه دهلران آغاز شد.

با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی، به منظور پوشش هرچه وسیع‌تر برنامه‌های رادیو اربعین، با تلاش صداوسیمای مرکز ایلام، پخش برنامه های این شبکه از فرستنده های موج متوسط ایستگاه دهلران با فرکانس 1044 آغاز شد.

پخش رادیو اربعین از طریق فرستنده موج متوسط AM آغاز می شود. همچنین این ایستگاه علاوه بر پوشش مناطق مرزی شهرستان دهلران، جاده نجف به کربلا را نیز پوشش می‌دهد.

مروری بر آثار دفاع مقدس امشب در «سینما آی‌فیلم»

به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ویژه‌برنامه «سینما آی‌فیلم» با موضوع بررسی آثار شاخص سینمای دفاع مقدس روی آنتن آی‌فیلم می‌رود.

ویژه‌برنامه دفاع مقدسی «سینما آی‌فیلم» امشب روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌رود.

در این برنامه با زنده‌یاد علی سلیمانی، رضا رویگری، سیدجواد هاشمی، محمد خزاعی و مسعود ده‌نمکی گفت‌وگو و جریان دفاع مقدسی در سینمای ایران بررسی شده است.

«سینما آی‌فیلم» به‌کارگردانی عطا جاوید امشب ساعت 23:30 راهی آنتن می‌شود. بازپخش آن فردا ساعت‌های 07:30 صبح و 19:30 خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما