شناسهٔ خبر: 49722313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستگاه قضا آمادگی کامل برای حمایت و تعامل با رسانه های استان را دارد/تشکیل شورای صنفی زمینه ساز کاهش مشکلات خبرنگاران است

معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت:دستگاه قضا آمادگی کامل برای تعامل با رسانه های استان را دارد و در هر جایی که نیاز باشد آماده حمایت از این قشر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حمید نادریان در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مطالبه گری خبرنگاران برای رفع مشکلاتشان کافی نبوده و شاید یکی از دلایل اصلی آن ناآشنایی اندک با حقوق خود بوده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: تشکیل شورای صنفی رسانه ها عامل اصلی کاهش مشکلات و مسائل خبرنگاران در حوزه های مختلف است.

وی افزود: تشکیل این شورا یکی از نیاز های اصلی در بحث رسیدگی و حمایت از خبرنگاران در حوزه های مختلف است. 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به جمعیت استان وجود ۱۱۴ سایت خبری نشان از پویا بودن حوزه رسانه استان است که رشد کمی زیادی دارند و باید رشد  کیفی نیز داشته باشند.

رضا خردمند افزود: محدودیت  مشخصی برای تعداد کمی سایت ها در استان وجود ندارد و مجوز راه اندازی سایت ها در استان صادر نمی شود.

وی تصریح کرد: رعایت اخلاق حرفه ای در انتشار مطالب باید اساس کار فعالان رسانه ای استان باشدخرمند و از انتشار اخبار مبنی بر حدس و گمان خودداری کنند.

وی عنوان کرد: رسانه های استان پای کارند و کم توقع هستند اما مشکلات عدیده ای در زمینه بیمه، مسکن و غیره دارند.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعدد رسانه های استان یک فرصت است که می توان به نحو مطلوب از آن بهره برد.

سید داوود موسوی منش تاکید کرد: تاکنون رسانه های استان در رخداد هایی همچون سیل، زلزله و غیره به عنوان یک فرصت ظاهر شده اند.

وی ادامه داد: عده اندکی درحوزه رسانه وارد شده اند که سواد رسانه ای کافی را ندارند که می طلبد با هماهنگی دستگاه قضا نشست های آموزشی مطلوبی برای آنان برگزار شود.IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۴۲۱۱۰IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۴۲۰۲۴IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۴۱۸۳۰IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۴۱۹۳۷IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۴۱۷۱۸IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۰۴۸۰۴IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۰۴۷۵۹IMG_۲۰۲۱۰۹۲۲_۱۰۳۶۵۹

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما