شناسهٔ خبر: 49722154 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران:

۸۰ درصد واکسن‌های وارداتی، در ۲ ماه اخیر خریداری شده‌اند

جمال ارونقی، معاون فنی گمرک، با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی در حداقل زمان وارد کشور می شوند، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده به کشور ظرف دو ماه گذشته صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به ورود دو میلیون دوز واکسن در روز سه شنبه گفت: با ورود این محموله، ۵۵ محموله واکسن وارد کشور شده است و جمع واکسن هایی که از گمرک تاکنون ترخیص شده است به ۶۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دوز می رسد.

وی از طبقه بندی واکسن های وارداتی در ۹ دسته گفت و بیان کرد: واکسن چینی سینوفارم به میزان ۳۲ محموله و بیش از ۵۰ میلیون دوز، از ژاپن سه محموله و دو میلیون ۹۱۱ هزار دوز، از ایتالیا یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، آسترازنکا از چین یک میلیون و ۴۴۹ دوز، از روسیه واکسن اسپوتنیک ۱۲ محموله به میزان یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز، آسترازنکا از روسیه به تعداد دو محموله و ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله از کره جنوبی به تعداد ۷۰۰ هزار دوز و از اتریش دو محموله آسترازنکا به تعداد ۶۵۰ هزار و نهایتاً از هندوستان یک محموله ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات را وارد کردیم.

معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران تصریح کرد: تمام واکسن های اشاره شده در حداقل زمان ممکن و با کمترین تشریفات وارد کشور شده است تا امر واکسیناسیون در کشور تسریع شود.

وی درباره محموله های آینده واکسن اظهار کرد: اینکه چه میزان واکسن قرار است خریداری و وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت برنامه‌ریزی می شود. نزدیک به ۸۰ درصد واکسن های وارد شده به کشور ظرف دو ماه گذشته صورت گرفته است و ۲۰ درصد از آن‌ها در ماه های قبل وارد کشور شده است.

جمال ارونقی از واردات واکسن با سرعت زیاد به کشور خبر داد و اشاره کرد: محموله های پنج میلیون دوزی که توسط هلال احمر خریداری شده است در حال واردات است و در مهر ماه نیز ۳۰ میلیون دوز نیز خود هلال احمر وارد خواهد کرد.

وی از اعطای مجوز برای واردات واکسن «جانسون اند جانسون» خبر داد و گفت: به احتمال زیاد ظرف هفته آتی این واکسن وارد کشور خواهد شد اما گمرک به صورت دقیق از زمان واردات واکسن اطلاع ندارد و معمولاً ۲۴ ساعت قبل، از این موضوع مطلع می شود.

نظر شما