شناسهٔ خبر: 49718525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رونمایی از اولین پلتفرم تخصصی برنامه‌نویسی کودکان در یزد

اولین پلتفرم تخصصی‌ حوزه برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان در کشور به همت یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد تهیه و رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رئیس پارک علم و فناوری یزد در مراسم رونمایی از این پلتفرم که در محل این مجموعه برگزار شد، این محصول را از چند جهت قابل ستایش خواند و اظهار کرد: فعالیت این شرکت روی گروه سنی کودک و نوجوان به لحاظ شکل‌گیری شخصیت آنان در این محدوده سنی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نقش تاثیرگذاری روی این گروه آینده‌ساز کشورمان داشته باشد.

محمد مهدی لطفی با بیان این که تکنولوژی همواره به معنی پیچیدگی نیست بلکه می‌تواند به منظور تسهیل امور و دسترسی بهتر به برخی خدمات باشد، گفت: این محصول نیز با وجود برخوداری از تکنولوژی با هدف همگانی‌تر کردن آموزش‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان تولید شده که بسیار باارزش است.

"محمدرضا پاکدل" مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و شاخص‌های برتر استان یزد در حوزه آی سی تی، گفت: رویکرد جدید وزارت اراتباطات ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم و چشاندن طعم فناوری اطلاعات به مردم است و محصول امروز این شرکت فناور در راستای همین رویکرد است.

"امیر جهانگرد" مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر برخی تابوشکنی‌ها در حوزه استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی به وی‍ژه در حوزه آموزش‌های مجازی، گفت: امروز استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی به ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان را در معرض آسیب‌هایی قرار داده است و این در حالیست که با هدایت‌ مناسب این قشر در همین بستر می‌توان آینده و زندگی این قشر را متحول کرد.

وی پلتفرم بی‌کد را بستری کنترل شده و پاک برای آموزش کودکان و نوجونان در حوزه برنامه‌نویسی خواند و اظهار کرد: شبکه اجتماعی بی‌کد برای تمام کودکان در رده سنی ۶ تا ۱۶ سال پیش‌بینی و طراحی شده که از این طریق والدین و فعالان حوزه آی‌تی کودک و نوجوان با هم به طور مستقیم در ارتباط هستند.

جهانگرد خاطر نشان کرد: هدف ما این است که همه دانش‌اموزان، معلمان و والدین با دنیای برنامه‌نویسی آشنا شوند و بتوانند تجربیات و دانششان را با بقیه به اشتراک بگذارند. از طرفی با ساده‌ترین راه ممکن و بدون پرداخت هزینه‌های بالا به روزترین آموزش‌ها و محصولات کمک آموزشی را تهیه کنند و دانسته‌ها و مشکلاتشان را با بقیه در میان بگذارند.

وی افزود: از این طریق عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان ایرانی برقرار می‌شود و همه بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی می‌توانند برنامه‌نویسی را از ساده ترین روش‌های ممکن یاد بگیرند و پیشرفت کنند.

48

برچسب‌ها:

نظر شما