شناسهٔ خبر: 49718203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید ماسک‌های ضد ویروس و ضد باکتری توسط یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دو محصول «ماسک ضد ویروس، ضد باکتری و ضدقارچ مای شیلد» و«رنگ و برچسب شیشه نانویی ضد امواج الکترومغناطیس» شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ‌صندوق ‌نوآوری و شکوفایی، سمیه‌راد، مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا در برنامه «جوان آپ» رادیو جوان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما در حوزه ایمن‌سازی ساختمان در برابر امواج الکترو مغناطیس فعالیت می‌کند. در عصر حاضر، در اطرافمان امواج  و تکنولوژی بسیاری وجود دارد، اما نسبت به نحوه استفاده از این تکنولوژی و وسایل آگاه نیستیم تا ایمنی مناسب را ایجاد کنیم. بنابراین ما با تولید محصولاتمان، توانستیم این مشکل را تا حدودی رفع کنیم. 

وی در مورد «ماسک ضدویروس، ضد باکتری و ضدقارچ» که با نام تجاری «مای شیلد» در این شرکت تولید شده است نیز بیان ‌کرد: این ماسک که با الیاف نقره ساخته شده از خاصیت آنتی وایرالی برخوردار و قابل شستشو تا 100 مرتبه است. 

مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا یکی از مکانیزم‌های اصلی ماسک ضدویروس، ضد باکتری و ضد قارچ را کشیدن نفس به راحتی حتی حین فعالیت‌های ورزشی اعلام کرد و گفت: این ماسک به دلیل وجود الیاف فلز نقره، دارای یکسری یون‌هایی در اطراف فلز است که بر اثر برخورد ویروس، باکتری و قارچ با یون‌ها، پوسته‌های یون از بین می‌رود و اگر ویروسی هم رد شود، ویروس عقیم شده است. 

راد به تخفیف 15 هزار تومانی جهت خرید این ماسک اشاره کرد و گفت: مشتریان می‌توانند جهت دریافت این ماسک با تخفیف 15 هزار تومانی به سایت nanosina.com مراجعه کنند.

وی افزود: افرادی هم که درنظر دارند در مورد امواج الکترومغناطیس و اینکه این امواج به چه وسایلی اطلاق می‌شود، اطلاعات کسب کنند، می‌توانند کتاب «چگونه خانه ایمن در برابر امواج» را از همین سایت تهیه و یا  فایل PDF کتاب را به طور رایگان دریافت کنند.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا عدم استفاده از تلفن بیسیم را از نکاتی دانست که در کتاب «چگونه خانه ایمن در برابر امواج» آمده است. 

راد گفت: استفاده از تلفن بیسیم به دلیل امواج بسیار دارای عوارضی همچون سردرد، سرگیجه و حالت تهوع است و زنان باردار و افردای که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند، باید در استفاده از این تلفن دوری کنند.

وی در ادامه به تولید «رنگ و چسب شیشه نانویی ضد امواج الکترومغناطیس» اشاره کرد و گفت: ما برای ساختمان‌ها، رنگ ضد امواج و برچسب ضدامواج تولید می‌کنیم که با استفاده از این دو محصول می‌توان ساختمان را در برابر امواج ایزوله کرد. این رنگ به عنوان آستر در داخل ساختمان طی مرحله پایانی ساخت آن استفاده می‌شود و بو ندارد و طی 30 دقیقه خشک می‌شود و رنگ اصلی روی آن رنگ قرار می‌گیرد. 

مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا در مورد چسب شیشه نانویی ضد امواج الکترومغناطیس تصریح کرد: این چسب بر شیشه نصب می‌شود و به رنگ خود شیشه است. این چسب 09/99 درصد ضد امواج است و در خارج از منزل همچون دکل‌های برق و دکل‌های برق فشار قوی و داخل منزل همچون امواج وای فای، تلفن‌های بیسیم، کنسول‌های بازی بچه‌ها،  امواج مایکروویو و... قابل استفاده است.

راد دلیل دانش بنیانی شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا را تولید محصولات ذکر شده اعلام کرد. 

وی در مورد صادرات محصولات این شرکت نیز اظهار کرد: با توجه به محصول‌ های‌تکی که تولید می‌کنیم، از طریق حضور در سمینارها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای اطلاع‌رسانی محصولاتمان و صادرات اقدام کرده‌ایم. صادرات تولید «رنگ ضد امواج» را به چین داریم و با یک شرکت فنلاندی نیز برای صادرات ماسک در حال مذاکره هستیم.

مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا در مورد حمایت صندوق نوآوری در تولید محصولات این شرکت، یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک ارتباط بیشتری با صندوق جهت دریافت تسهیلات خواهیم داشت.

گفتنی است، برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.

 

انتهای پیام/

نظر شما