شناسهٔ خبر: 49718042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نقشه راه است/ تاکید بر مبارزه با تبعیض و فساد

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: موفقیت‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را باید ترسیم و نقشه راه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح استان که به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس برگزارشد، اظهار کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و آنچه را که در تاریخ اسلام از جنگ بدر و احد تا جانفشانی‌های اصحاب کربلا اتفاق افتادن بود در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در جلسه، گفت: اسراری از جنگ که در نزد شما هست لازم است که نوشته شود و به نسل‌های بعدی منتقل شود، در واقع این اسرار جزو تاریخ درخشان هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد:  موفقیت‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را باید ترسیم و نقشه راه قرار داد.

شاهرخی گفت: زمانی که زورگویان دیدند ملتی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی انقلاب کرده و منافعشان به خطر افتاده مقدماتی را فراهم کردند تا منافعشان را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: اینجاست که رزمندگان و خانواده شهدا با صبر و شکیبایی مقاومت کردند، رزمندگان لرستان هم که جزو نزدیک‌ترین استان ‌ها به مرز بودند در قالب لشکر ۸۴ ، تیپ ۵۷ و عشایر حرکت دشمن را به شهرها متوقف و تاریخ درخشانی را ورق زدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس هم از  جهت سیاسی پیروز شدیم هم از جهت استقلال کشور ، افزود: با تدابیر امام راحل و مقاومت ملت  دشمن در قالب قطعنامه  ۵۹۸ تسلیم شد و صدام به عنوان آغاز گر جنگ معرفی شد.

شاهرخی گفت:  از طرفی ما در هشت سال دفاع مقدس استقلال و  تمامیت ارضی کشور را حفظ و به لحاظ امنیتی و دفاعی به جایی رسیدیم که تکیه‌مان به توان داخلی خودمان باشد.

وی گفت: البته در حوزه اقتصادی و عدالت عقب ماندگی‌هایی داریم که باید با دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دستاورد و پیام دفاع مقدس و شهدا  مبارزه با تبعیض، بی عدالتی و مقابله با فساد است، گفت: مبارزه با تبعیض  و فساد که جزو برنامه‌های دولت سیزدهم هم هست باید توسط جوانان مومن و  انقلابی پیگیری شود زیرا تبعیض و بی عدالتی موجب فاصله گرفتن مردم از نظام و مخدوش کردن دستاوردهای دفاع مقدس می‌شود.

شاهرخی تاکیدکرد: البته مبارزه با فساد، بی عدالتی و تبعیض باید از طریق مجاری قانونی و مبتنی بر اخلاق و به دور از پرخاشگری باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد که با وحدت نیروهای مسلح و اقشار مختلف به ارتقائ فرهنگی، عدالت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما