شناسهٔ خبر: 49717570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد خلبان هوانیروز ارتش:

مسابقه عشق‌ورزی رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود

اصفهان - استاد خلبان هوانیروز ارتش اصفهان گفت: مسابقه عشق ورزی به میهن اسلامی و اتحاد مردم در دفاع مقدس، رمز پیروزی ما در مقابل دشمن بعثی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ خلبان بهمن ایمانی ظهر امروز در برنامه آغاز هفته دفاع مقدس در اصفهان اظهار داشت: دوران کودکی‌ام مصادف با هشت سال دفاع مقدس بود و دیدن رشادت‌های رزمندگان و شنیدن اخبار حماسه‌هایشان برایم غرور آفرین بود و حماسه‌های خلبانان هوانیروز ارتش که از تلویزیون اعلام می‌شد مرا به سمت پرواز و آسمان مشتاق کرد تا لباس سربازی ایران اسلامی را برای دفاع از میهنم به تن کنم.

وی افزود: همه کسانی که در دفاع از سرزمین اسلامی‌مان فعالیت دارند عشقی درونی در دلشان نسبت به مردم و میهن‌شان دارند که قابل توصیف نیست.‌

این استاد خلبان هوانیروز ارتش گفت: گفتن از رشادت‌ها و حماسه‌های قهرمانان دفاع مقدس بیش از آنکه خاطره بخواهد به خاطر و ذهنی نیازمند است که با حماسه‌هایشان آشنا باشد و آن را درک کند.

وی ادامه داد: مردان بزرگی در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و به شرف شهادت نائل شدند و نیز مردان بزرگی بودند که همپا و هم‌پرواز آن شهدای عزیز نقش‌آفرینی کردند و در همه صحنه‌ها آماده شهادت و جانفشانی بودند.

شهید بختیاری پیشتاز پرواز ایثار و شهادت شد

استاد خلبان ایمانی با یادآوری حماسه شهید خلبان محمدعلی بختیاری گفت: شهید خلبان محمدعلی بختیاری فرمانده عملیات هجومی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در عملیات بدر بود، وی در این عملیات قرار بود بیش از ۲۰ فروند بالگرد ۲۱۴ با پشتیبانی آتش خلبانان کبرا هلی برن رزمندگان ایران اسلامی را در هورالعظیم انجام دهد. شهید بختیاری در این عملیات که با فرماندهی شهید صیاد شیرازی صورت می‌گرفت؛ تصمیم گرفت در اولین راید پرواز، خودش به عمق منطقه عملیات پرواز کند و وقتی به فراز هور می‌رسد با حجم سنگین آتش دشمن مواجه می‌شود، اما با رشادت و عشق از میان رقص گلوله‌ها در آسمان راهی برای عبور می‌یابد و مأموریت خود را تکمیل داده و به قرارگاه برمی‌گردد تا مرحله بعدی پرواز را با ۲۱ فروند از بالگردها انجام دهد. اما در لحظه آخر و لحظاتی قبل از پرواز دوم، از شهید صیاد شیرازی اجازه می‌گیرد تا مرحله دوم را با تعداد فروند بالگرد کمتری اجرا کند و در این مرحله در حالی که این خلبان فرمانده لیدر و جلودار پرواز بوده است مورد اصابت دشمن قرار می‌گیرد و در همان روز او و خلبان شهید رحیم بخشی و خلبان شهید مشایخ، جان خود را ایثارگرانه تقدیم عزت و آزادی ایران اسلامی می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهید بختیاری پیشتاز پرواز ایثار و شهادت شد تا حماسه اش جاودان بماند.

این استاد خلبان هوانیروز اصفهان گفت: در همان روز ۳۱ شهریور و فردای آن روز در حالی که پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه دفاع از جبهه غرب را به عهده داشت و پایگاه دوم هوانیروز مسجد سلیمان در اهواز و پایگاه سوم هوانیروز کرمان در حوالی ماهشهر مستقر شده بودند، پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان، ۵۸ فروند بالگرد خود را به سمت دزفول گسیل کرد تا با این حضور فوری و سریع عملیات بکاو و بکش را شروع کرده و با آتش هوایی قدرتمند خود ستون‌های زرهی دشمن را از حرکت بازداشته و مجبور به احداث خاکریز کنند.

شهیدی که همیشه یاور محرومان بود

وی یاد و خاطره شهید خلبان احمد علی نجاریان و شهید خلبان عباسعلی جاهدی زاده را گرامیداشت و افزود: آن روزهای سخت و نفسگیر این دو خلبان شهید با عشق و رشادت و ایثار دفاع قهرمانانه هوایی را پیگیر شدند و ده‌ها تانک و خودرو زرهی دشمن را منهدم کرده و در همین حماسه‌ها در یازدهم مهرماه سال ۱۳۵۹ در دزفول مورد اصابت دشمن قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

سرهنگ ایمانی گفت: شهید خلبان احمد علی نجاریان که در میدان نبرد، خلبانی شجاع و بی باک بود در زندگی مردی مؤمن و خداجو و شریف بود که خدمت به مردم و کمک او به محرومان سرمشق بسیاری از هم‌پروازانش بود. نام نیک شهید خلبان نجاریان، در خدمت به محرومان هنوز در اصفهان بر زبان‌ها جاری است.

وی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تربیت نیروی انسانی باورمند و متعهد از مهمترین دستاوردهاست که این مهم موفقیت‌های بعدی را برایمان به ارمغان آورده است و در نتیجه آن ساخت، توسعه و ارتقا انواع سامانه‌های پروازی و تسلیحاتی مبتنی بر نیاز عملیاتی را باقدرت به بهره برداری رسانده‌ایم.

وی با اشاره به پروازهای امدادی هوانیروز ارتش در خدمت به مردم در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله گفت: همزمان با ارتقای توانمندی عملیاتی و دفاعی، برای تولید قدرت بازدارنده، خدمت به مردم در صحنه‌های مختلف، افتخار ماندگار هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما