شناسهٔ خبر: 49717250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیمه خواهد شد

معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش کشت پاییزه استان با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی استان از سال جدید زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار خواهند گرفت ،گفت: در سال زراعی جدید علاوه بر افزایش پوشش بیمه برای اراضی زیرکشت و باغات، تمام فعالیتهای حوزه کشاورزی استان از جمله ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها از جمله سازه و کشت و کار گلخانه‌ها، یونجه، گل محمدی، زعفران نیز زیرپوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، حمیدی رحیمی افزود: در سال زراعی جاری ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به دلیل بروز خطرات، حوادث زیاد در بخش کشاورزی از جمله پدیده خشکسالی، حوادث مانند سرمازدگی، یخبندان، طوفان، بیماری‌های قرنطینه نباتی و حیوانی خسارت قابل توجهی به فعالان این بخش وارد شد.

وی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در امر تحقق برنامه بیمه از استان‌های پیشگام و پیشرو در بحث بیمه کشاورزی در سطح کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، به منظور حمایت از کشاورزان با توجه به خشکسالی و کم آبی و سرمازدگی میزان خسارت وارد به این بخش ارزیابی شد و پرداخت بیش از ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان غرامت به فعالان این حوزه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رحیمی افزود: در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام، ۱۵ هزار هکتار باغات، ۸۰ هزار هکتار سطح زراعی استان زیرپوشش بیمه قرار گرفت و توسعه این بخش در دستور کار بیمه قرار دارد.

48

نظر شما