شناسهٔ خبر: 49717081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توضیح شهرداری زاهدان درباره تخریب خانه زن بلوچ

شهرداری زاهدان پیرامون کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مربوط به تخریب ساخت و ساز غیر مجاز واقع در خیابان وحدت منشعبه از بلوار کشاورز توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری زاهدان، پیرامون کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مربوط به تخریب ساخت و ساز غیر مجاز واقع در خیابان وحدت منشعبه از بلوار کشاورز که باعث تکدر خاطر شهروندان و گروه‌های اجتماعی مختلف شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"مطابق ماده‌ی ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، هرگونه ساخت و ساز در محدوده و حریم شهر نیازمند اخذ مجوز و صدور پروانه‌ی ساختمان از سوی شهرداری می‌باشد؛ در حالی که ملک مورد اشاره از اراضی خالصه فاقد کاربری مشخص و فاقد طرح گذربندی در محدوده‌ی منطقه‌ی چهار شهرداری زاهدان می‌باشد که طی دو مرحله در تاریخ‌های ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ضمن ابلاغ اخطاریه نسبت به جمع‌آوری مصالح متصرف اقدام گردیده و متصرف پس از آن آگاهانه نسبت به ساخت و ساز غیر قانونی اقدام نموده است؛ که در راستای اجرای قانون و صیانت از اراضی به جهت تحقق پذیری طرح تفصیلی - عملیاتی اجرای محلات هدف بازآفرینی شهری، اجرای حکم رفع تصرف با حضور ضابطین قضائی و طی فرآیندهای قانونی صورت گرفته است.

این اطمینان خاطر را به شهروندان گرانقدر خواهیم داد که هیچ گاه موافق کج رفتاری‌ها نسبت به رعایت حقوق شهروندان نبوده و صیانت از آنان برای ما یک ضرورت است. یادآوری می‌گردد شهرداری زاهدان از سال گذشته به منظور تسهیل تملک و بهسازی املاک مسکونی در پهنه شمالی شهر ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد از قبیل بهسازی و روکش آسفالت معابر، پیاده رو سازی، جدول‌گذاری، ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری و…؛ تسهیلات بی سابقه‌ای از قبیل صدور پروانه رایگان، صدور سند رایگان و اعطای وام‌های بانکی قرض‌الحسنه با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط (بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) را برای ساکنین این مناطق فراهم نموده است.

لذا شهرداری زاهدان ضمن دعوت به رعایت قوانین و ضوابط، از شهروندان ساکن در پهنه شمالی شهر تقاضا دارد ضمن استفاده از این تسهیلات و شرایط بسیار مناسب، از هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز خودداری نموده تا ادامه‌ی فرآیند پروژه بزرگ ساماندهی پهنه شمالی شهر زاهدان دچار اخلال نگردد و محلاتی در شأن و جایگاه مردم عزیز با تأمین و اجرای سرانه‌های عمومی جهت رفاه ساکنین ایجاد گردد و در آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

در پایان به استحضار می‌رساند موضوع از طریق مبادی قانونی در حال بررسی و پیگیری بوده و در صورت مشاهده هرگونه قصور احتمالی برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت. "

نظر شما