شناسهٔ خبر: 49716876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جشنواره فیلم کودک و نوجوان همزمان در تهران و اصفهان

عکاسان، خبرنگاران (مکتوب، مجازی و رادیو تلویزیون) و منتقدانی که تمایل دارند ما را در امر اطلاع‌رسانی جشنواره سی‌وچهارم همراهی کنند می‌توانند به پورتال جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir مراجعه و نهایتا تا ۷ مهر در بخش «ثبت‌نام اهالی رسانه» نسبت به تکمیل فرم ثبت نام، اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از آغاز ثبت نام خبرنگاران و منتقدان در تهران و اصفهان و انتشار فراخوان انتخاب خبرنگاران نوجوان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، محسن دلیلی با اعلام این خبر افزود: بر اساس آنچه در شورای جشنواره، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده، امسال قرار است طبق روال سال گذشته، فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه، در خانه جشنواره تهران و اصفهان برای اصحاب رسانه و بخشی از داوران کودک و نوجوان نمایش داده شود.

او ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته که همه دنیا درگیر ویروس کرونا بوده، تغییرات زیادی را در سبک زندگی و نحوه برگزاری رویدادهای مختلف شاهد بودیم که جشنواره‌های سینمایی نیز از این امر بی‌نصیب نبودند.

دلیلی با بیان اینکه سال گذشته در سخت‌ترین شرایط کرونایی کشور و در حالی که مشکلات زیادی پیش رویمان در برگزاری جشنواره سی و سوم بود، اولین جشنواره آنلاین کشور را برگزار کردیم، تٲکید کرد: ثمره این نوع برگزاری و تجربیات آن را در جشنواره‌های دیگری که پس از جشنواره کودک و نوجوان برگزار شد، شاهد بودیم و امسال نیز قصد داریم همچنان پایگاه نمایش آنلاین جشنواره را حفظ کنیم تا کودکان و نوجوانانی که قصد تماشا یا داوری فیلم‌ها را دارند از هر دو ظرفیت نمایش آنلاین و فیزیکی بتوانند استفاده کنند.

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشبختانه امسال تعداد قابل توجهی از همکاران رسانه‌ای ما واکسینه شده‌اند و تا شروع جشنواره، این تعداد بیشتر هم خواهد شد. بنابراین در نظر داریم تا امسال در نمایش آثار و نشست‌های پس از آن، میزبان اصحاب رسانه در خانه جشنواره (به میزبانی تهران و اصفهان) باشیم تا ضمن ایجاد فضایی برای تعامل فعالان سینمای کودک و نوجوان با رسانه‌ها، بتوانیم شاهد انعکاس خوب برگزاری این دوره جشنواره در رسانه‌های داخلی و خارجی باشیم.

او ضمن دعوت از خبرنگاران و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران جهت ثبت‌نام در سایت جشنواره، افزود: عکاسان، خبرنگاران (مکتوب، مجازی و رادیو تلویزیون) و منتقدانی که تمایل دارند ما را در امر اطلاع‌رسانی جشنواره سی‌وچهارم همراهی کنند می‌توانند به پورتال جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir مراجعه و نهایتا تا ۷ مهر در بخش «ثبت‌نام اهالی رسانه» نسبت به تکمیل فرم ثبت نام، اقدام کنند.

دلیلی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم اصحاب رسانه همچون دوره‌های پیشین با سعه صدر و رویکرد حرفه‌ای خود، نسبت به انعکاس دیدگاه صاحبان آثار، هنرمندان و اخبار و اطلاعات این جشنواره تلاش کنند و علاوه بر نگاه انتقادی سازنده و مستدل، به وجوه اثرگذار و ابعاد مختلف جشنواره سی‌وچهارم نیز بپردازند تا شاهد توسعه و اعتلای سینمای کودک و نوجوان و این رویداد مهم باشیم.

به گفته مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فراخوان انتخاب خبرنگاران نوجوان نیز امروز منتشر شد. بر اساس این فراخوان، ثبت نام نوجوانان ۱۴ تا ۱٨ ساله از امروز ۳۱ شهریور آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ پنجم مهر به پایان خواهد رسید.

دلیلی افزود: نوجوانان می‌توانند برای ثبت‌نام به پورتال جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir مراجعه کنند اما بر اساس فراخوان اعلام شده، اولویت با متقاضیانی خواهد بود که دوره های آموزش رسانه‌ای، نویسندگی سینمایی و دیگر دوره‌های مرتبط را گذرانده باشند و یادر این زمینه سابقه فعالیت عملی داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما