شناسهٔ خبر: 49716599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دز دوم واکسن کرونای جانسون اند جانسون تا ۹۴ درصد از بدن محافظت می‌کند

تهران-ایرنا- شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد دز دوم واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت تا ۹۴ درصد از بدن در مقابل اشکال خفیف تا شدید این بیماری محافظت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: این شرکت اعلام کرده اند دز تقویتی که بعد از دو ماه از تزریق دز اول دریافت می شود سطح آنتی بادی های بدن را در مقایسه با دز نخست ۴ تا ۶ برابر بیشتر می کند. وقتی این دز ۶ ماه بعد از دز اول تزریق می شود سطح آنتی بادی ها ۱۲ برابر افزایش می یابد.

رئیس بخش تحقیقات و توسعه شرکت جانسون اند جانسون در بیانیه ای افزود: یک دز واکسن ما واکنش ایمنی قوی در برابر حافظه ایمنی بدن در بلند مدت ایجاد می کند و وقتی واکسن تقویتی (دز دوم) تزریق می شود، میزان حفاظت از بدن در مقابل بیماری کووید-۱۹ افزایش بیشتری می یابد.

دز اول واکسن جانسون اند جانسون ۷۵ درصد ایمنی در بدن ایجاد می کند و دز تقویتی سطح ایمنی بدن را تا ۹۴ درصد افزایش می دهد.

بر اساس گزارش سی بی اس نیوز،  اوایل سال جاری شرکت جانسون اند جانسون گفته بود که دز اول ۶۶ درصد در برابر بیماری خفیف کووید-۱۹  و تا ۸۵ درصد در مقابل نوع شدید بیماری حاد ایمن است.

بر اساس تازه ترین تحقیقات، دز دوم واکسن باعث افزایش سطح آنتی بادی بدن برای همه رده های سنی می شود و عوارض جانبی مشابه همان عوارضی است که بعد از دز اول پدیدار می شود.

شرکت جانسون اند جانسون گفته اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار سازمان غذا و داروی آمریکا و دیگر ناظران دارو در سراسر جهان قرار خواهد داد تا مجوز دو تقویتی واکسن خود را کسب کند.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، تقریبا ۱۵ میلیون آمریکایی دز نخست واکسن خود را دریافت کرده اند.

اعلام روز سه شنبه شرکت جانسون اند جانسون درحالی انجام شده که مقام های آمریکایی همچنان به بحث درباره دز تقویتی به عنوان راهی برای توقف گونه های مسری تر ویروس دلتا ادامه می دهند.

بیش از ۶۷۵ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند که برابر با آمار کشته شدگان گزارش شده در دوران همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در سالهای ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ است.

سی ان بی سی گزارش داده کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا که نهادی مستقل است توصیه کرده دز سوم واکسن فایزر به افراد ۶۵ سال به بالا که ریسک ابتلای آنها به بیماری بالا است بعد از ۶ ما از دز دوم تزریق شود. انتظار می رود سازمان غذا و داروی آمریکا در روزهای آینده تصمیم نهایی در این زمینه را اعلام کند.

نظر شما