شناسهٔ خبر: 49716170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش آمار مخاطبان؛ زنگ هشدار برای تعطیلی مؤسسات قرآن

ابراهیم شریفی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان گفت: مهمترین ضرورت مؤسسات قرآنی استان، آسیب‌شناسی علل مشکلات این مؤسسات و ارائه راهکار برای حل آنان است.

صاحب‌خبر -

روح‌الدین بلواسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی استان، کاهش آماری تعداد قرآن‌آموزان را از مشکلات اساسی این مؤسسات بیان کرد و افزود: مهمترین ضرورت مؤسسات قرآنی استان، آسیب‌شناسی علل مشکلات این مؤسسات و ارائه راهکار برای حل آنان است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که مشخصاً متولی برنامه‌های قرآنی هستند باید به تحلیل و تبیین علل کاهش و تعطیلی مؤسسات قرآنی استان بپردازند، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مؤسسات قرآنی استان هزینه بالای رهن و اجاره‌بها است که این امر آزاردهنده است و موجب تعطیلی برخی از آنان شده است.

بلواسی با اشاره به اینکه برخی از مدیران مؤسسات تجهیزات و وسایل را در خانه نگهداری می‌کنند، تصریح کرد: تعطیلی مؤسسات قرآنی استان زنگ خطر جدی است؛ بعضی از مؤسسات درخواست‌هایی برای اخذ تسهیلات داده‌اند اما به‌دلیل عدم وجود اعتبار هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان اضافه کرد: مشکلات مؤسسات قرآنی استان تنها به مشکلات مالی خلاصه نمی‌شود و نباید حتی پس‌ از دادن اعتبار مالی مؤسسات را رها کرد.

وی ادامه داد: اگر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی لرستان مجوز ایجاد مؤسسه قرآنی را صادر کرده‌اند پس پذیرفته‌اند که این مؤسسه و مدیر آن صلاحیت فعالیت دارند پس باید آنان را مورد حمایت مادی و هم معنوی قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از والدین به آموزش قرآن به کودکان خود اهمیت چندانی نمی‌دهند، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد مسئول در بحث آموزش نکات و آموزه‌های دینی دانست و ادامه داد: متأسفانه آموزش و پرورش فقط در یک بُعد آموزش می‌دهد که باعث گریز کودک از این مبحث می‌شود و همچنین نظارتی بر مدرک مربیان ندارد، این در حالی‌ است که مربی این دوره‌ها باید در گرایش علوم تربیتی و علوم قرآنی تحصیل کرده باشد که متأسفانه مربیانی با چنین تحصیلاتی در این اداره کم است.

انتهای پیام

نظر شما