شناسهٔ خبر: 49715880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

علمیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی زنجان هرچه سریع آغاز شود

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: علمیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی زنجان هرچه سریع آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه منطقه ویژه اقتصادی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در حوزه افتتاح پروژه‌هایی که نیازهای کشور را برطرف می‌کند پیشتاز است، گفت: طی سال ۹۷ حدود ۶ کارخانه در مجموعه تولید کننده مواد بهداشتی و شوینده داشتیم که مواد اولیه آنها هم از جای دیگر تامین می‌شد و امروز مجموعه تولیدی‌های شرکت گلرنگ در حال حاضر به ۱۳ کارخانه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان به یکی از قطب‌های تولید شوینده در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: کسب این مهم برای استان باعث افتخار است.

استاندار زنجان گفت: صادرات کالا در استان طی دو سال گذشته رشد خوبی داشته و صادرات شمش و سوئیچ‌های صادراتی ترانسفو در بازار جهانی گران قیمت بوده و باعث شده تا صادرات چرخه خوبی طی کند.

حقیقی با بیان اینکه مسائل منطقه ویژه اقتصادی زنجان از همان ابتدا باید در چارچوب قانون پیش رود، تاکید کرد: این مهم باعث می‌شود تا در آینده مشکلی رخ ندهد و از امروز باید با سازمان منطقه ویژه اقتصادی در خصوص برنامه‌ها و مصوبات این منطقه تبادل نظر شود.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مراحل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی آغاز شود، ابراز کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با گذشت چهار ماه از تصویب آن باید مراحل اجرایی آن آغاز شود، تصریح کرد: الفبای ورود به اجرای منطقه ویژه اقتصادی تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل آن است و بعد از این مراحل برنامه هیات امنای منطقه ویژه اقتصادی تصویب می‌شود.

نظر شما