شناسهٔ خبر: 49715484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی «لاینز» با طالبان درباره چگونگی حضور سازمان ملل در افغانستان

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان درباره چگونگی حضور سازمان ملل در افغانستان رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان پیرامون چالش‌های پیش‌روی افغانستان گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در این دیدار دو طرف درباره «چگونگی ایجاد زمینه کار مشترک خانواده سازمان ملل و طالبان برای کمک به حل فوری‌ترین مسائل پیش‌روی مردم افغانستان» رایزنی کردند.

لاینز در این سفر همچنین با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره مسایل سیاسی و اینکه ایجاد یک دولت فراگیر چگونه می‌تواند به بهبود وضعیت بشردوستانه و اقتصادی افغانستان کمک کند، بحث و تبادل‌نظر کردند.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان مأموریت هیئت معاونت این سازمان در افغانستان موسوم به «یوناما» برای 6 ماه دیگر تمدید شده است.

مأموریت یک‌ساله‌ یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، روز گذشته پایان یافت و براساس قطعنامه شماره 2596 این شورا با اکثریت آرا نیز به تصویب رسید، مأموریت یوناما تا 17 مارس سال 2022 میلادی تمدید گردید.

با این حال، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواسته‌اند تا 31 ژانویه سال 2022 میلادی یک گزارش کتبی را تهیه کند که در آن «سفارشات راهبردی و عملیاتی برای مأموریت یوناما با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی اخیر و تحولات اجتماعی در افغانستان پیشنهاد شده باشد».

انتهای پیام/.

نظر شما