شناسهٔ خبر: 49715470 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

موسوی لارگانی:

محدودیت‌های اعمالی برای حضور مردم در مراسم اربعین قابل قبول نیست

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم محدود کردن مسیرهای سفر به کشور عراق برای زیارت عتبات عالیات تنها از مسیر هوایی پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای حضور مردم در مراسم اربعین امام حسین (ع)، گفت: یکی از سفارشات پیامبر اکرم(ص) زیارت امام حسین (ع) بوده و بیش از 95 درصد از جمعیت کشور ایران مسلمان هستند و آرزوی آنها حضور در مراسم اربعین است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سختگیری‌هایی که به زائرین ایرانی مشتاق برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) گرفته می‌شود قابل قبول نیست، ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم محدود کردن مسیرهای سفر به کشور عراق برای زیارت عتبات عالیات تنها از مسیر هوایی پذیرفتنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت بلیط پرواز رفت و برگشت سفر اربعین که توسط دفاتر فروش بلیط دریافت می‌شود با نرخ اعلام شده از قبل مطابقت ندارد و بسیار بالاتر است، عنوان کرد: مردم از مسئولین جمهوری اسلامی ایران و عراق انتظار داشتند زمینه را برای ورود زائرین به کربلا را محیا کنند. شرط تزریق دو دوز واکسن کرونا قابل قبول بود اما بستن مرزهای زمینی و امکان سفر تعداد محدودی از مردم کشور 85 میلیون نفری ایران قابل قبول نیست و مردم به نمایندگان خود در مجلس اعتراض دارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعات مطرح شده از سوی مردم برای حضور در مراسم اربعین باید به گوش مسئولین ذی‌ربط برسد و آنها را پیگیری کنند زیرا انقلاب اسلامی بر گرفته از قیام امام حسین (ع) بوده و مردم در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل رژیم سفاک پهلوی ایستادگی می‌کردند./

پایان پیام

نظر شما