شناسهٔ خبر: 49714779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

پیام رئیس حوزه هنری یزد به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس

صاحب‌خبر -

رئیس حوزه هنری یزد، هفته دفاع مقدس را نماد غرور، اتحاد و اقتدار ملی ایرانیان دانست و بر بازخوانی و ثبت این حماسه عظیم و تبیین و انتقال آثار و برکات فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده و ملت‌های آزاده جهان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد در پیامی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه‌سازان جهاد هشت ساله، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درود خدا بر شهدا و مجاهدان راه حق که با ایثار، جانفشانی، مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم بعثی صدام و جبهه استکبار، انقلاب و اسلام را بیمه کردند و برگ زرین باشکوهی بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزودند.

بی‌تردید دفاع مقدس نماد غرور، اتحاد و اقتدار ملی ایرانیان و یادآور پایداری و رشادت‌های فرزندان برومند و غیور این مرز و بوم است.
هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای بازخوانی، بازشناسی، ثبت و ماندگاری خاطرات و رخدادهای این حماسه عظیم و تبیین آثار و برکات این گنجینه ارزشمند و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های امروز و فردای انقلاب و ملت‌های مظلوم و آزاده جهان است.

به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «اين جنگ [جنگ هشت ساله‏] حقيقتاً يک گنجِ تمام‌نشدنى است. اين جنگ آن‏قدر حرف گفتنى دارد كه اگر ده‌ها سال هنرمندان ما و افراد خوش‌ذوق و با ابتكار بنشينند و در جزء جزء آن كار كنند، باز هم حرف‌هاى گفتنى خواهند داشت.» بر این اساس، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد می‌کوشد با بهره‌گیری از توان و ظرفیت هنرمندان و نویسندگان بومی در راستای احياء، بازيابى، ثبت و ضبط خاطرات و جلوه‌های زیبا و بی‌نظير جنگ و همچنین نشر تجربه درس‌‏آموز دفاع مقدس، اقدامات مؤثر، مطلوب و ماندگار انجام و در معرض ديد عموم قرار دهد.

امروز به یاری خدا و مدد خون شهدا و نیز قدرت اراده، ایمان و خودباوری جوانان مؤمن و مجاهدان جبهه حق، فشارها، توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان برای ضربه‌زدن به ملت بزرگ ایران رنگ باخته و بی‌تردید در گام دوم انقلاب با همت جوانان مقاوم و انقلابی، ایران اسلامی با صلابت‌تر از گذشته بر قله‌های شکوه و افتخار خواهد ایستاد و با توکل به خداوند از چالش‌ها، مشکلات و تحریم‌های ناجوانمردانه، سربلند عبور خواهد کرد.

اینجانب ضمن پاسداشت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این ایام غرورآفرین را به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده‌های معزز شهدا به‌خصوص شهدای هنرمند، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان، عموم ملت سرافراز ایران اسلامی، مردم شهیدپرور دارالعباده یزد و آزادگان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و در این ایام معنوی و پربرکت که مقارن گشته با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از درگاه خداوند متعال سربلندی و توفیقات روزافزون مجاهدان راه حق و همه خدمتگزاران به اسلام و انقلاب را خواهانم.

انتهای پیام/

نظر شما