شناسهٔ خبر: 49714572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی:

اظهارات بایدن در سازمان ملل برای ما قابل پیش بینی بود/ هر اقدامی خارج از قانونِ مجلس ممنوع است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات بایدن در سازمان ملل بر اساس سیاست های گذشته آمریکا است و البته برای ما قابل پیش بینی بود.

صاحب‌خبر -

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه صحبت های بایدن نشان داد روئسای جمهور آمریکا در عمل تفاوتی با هم ندارند اظهار داشت: رفتار آقای بایدن دور از انتظار نبود اما بدون شک کشوری که باید به تعهدات عمل کند و در رفتار خود تجدیدنظر نماید آمریکا است.

وی افزود: باید رفتار آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام تغییر کند و این اطمینان برای ما حاصل شود که تحریم ها لغو شده و تا زمانی که این این اتفاق رخ نداده، هر اقدامی در چارچوب قانون مصوب مجلس ممنوع بوده و دولت نیز به قانون پایبند است.

نماینده شیراز تصریح کرد:قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران چارچوب مذاکرات را روشن کرده است و به  آمریکایی ها هم توصیه می کنم اگر حرفی می زنند بیش از این به حیثیت خود لطمه نزنند،جمهوری اسلامی ایران راهبرد مشخصی دارد و بر مبنای منافع ملی حرکت می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا تفاوتی نمی کند خاطرنشان کرد: در مقابله با ایران و منافع جمهوری اسلامی سیاست های آمریکا تغییری نمی کند و همیشه تحت تأثیر لابی صهیونیستی خواهد بود و دل بستن به "جو" و دل کندن از "دونالد" برای ما تفاوتی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت تاکید کرد: آمریکا بود که پیمان شکنی کرد و اگر قرار باشد کشوری پیش قدم شود آمریکا باید در انجام تعهدات پیش قدم شود و تحریم ها را لغو کند اینکه آمریکا بازگشت خود به توافق هسته ای را مشروط به رفتار ایران کرده، نشانه ای از وارونه سخن گفتن آمریکایی هاست./

پایان پیام

نظر شما