شناسهٔ خبر: 49710500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو ارشد حماس:

در موضوع تبادل اسرا هرگز تسلیم تل آویو نخواهیم شد

«زاهر جبارین» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش در موضوع پرونده تبادل اسرا هرگز تسلیم دیکته های رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، زاهر جبارین یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه قدس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی درخصوص پرونده تبادل اسرا شروطی را در سطح سیاسی وضع کرده است اما اراده مقاومت آن را از بین خواهد برد زیرا خواسته های مقاومت برای دشمن صهیونیستی و میانجیگران در پرونده تبادل اسرا واضح و آشکار است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما به تحقق تبادل اسرا اهتمام می ورزیم اما در این زمینه تسلیم دیکته های اشغالگران نخواهیم شد. شروط حماس برای میانجیگران کاملا روشن و واضح است. جنبش حماس از آزادی اسرایی که بیش از ۴۰ سال از عمرشان را در زندان سپری کرده‌اند در هر سند تبادل اسرایی که در آینده تکمیل شود، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

جبارین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مقاومت در کرانه باختری و شهر جنین گفت: جنین، کانون مقاومت و متمایز از بقیه شهرهای کرانه باختری است. تمامی مبارزان این منطقه در هر گروهی که هستند، اختلافات سیاسی خود را نادیده می گیرند و در طول تاریخ، تمامی گروههای سیاسی در جنین با یکدیگر منسجم بوده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حماس و دیگر گروههای فلسطینی تحولات زندانهای رژیم صهیونیستی و مسائل مربوط به اسرای فلسطینی را دنبال می کنند و حامی و مدافع آنها هستند. مقاومت به هر قیمتی شده از آزادی اسرای فلسطینی دفاع خواهد کرد.

چندی پیش نیز روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

نظر شما