شناسهٔ خبر: 49710070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یادواره شهدای جمعیت هلال احمر دوران دفاع مقدس برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۹ شهید جمعیت هلال احمر با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در مراسم گرامیداشت یاد ۴۸۹ شهید جمعیت هلال احمر گفت: ۳۱ شهریور ماه یادآور آغاز جنگ است. جنگی که یقین داشتند طی آن نظام جمهوری اسلامی از پا خواهد افتاد، ولی دفاع مقدس ۸ سال تداوم یافت. جنگ سخت، فاجعه آمیز و دردناکی بود، اما افتخار آفرین شد و درخت ارزشمند انقلاب را با خون شهیدان آبیاری کرد. نصر پیروزی و یاری خدا در پرتو آن همه جانبازی، ایثارگری و خود نادیدن اتفاق افتاد.

یادواره شهدای جمعیت هلال احمر در آغاز هفته دفاع مقدس

وی با بیان اینکه جنگ همواره دو نوع تهاجمی و دفاعی بوده است، ادامه داد: جنگی که صدام آغاز کرد، تهاجمی بود که با حمله به ۱۹ فرودگاه و پایگاه در کشورمان  آغاز شد. ما در برابر تجاوز و ویرانی دفاع کردیم. 

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: ما در جمعیتی هستیم که هدف آن برداشتن رنج از دوش مردم است و به آزردگان لذت زندگی می‌بخشد. این جمعیت افتخار می‌کند که برای کرامت و سلامت انسان می‌کوشد.

کریم همتی رئیس  جمعیت هلال احمر هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ایثارگران این جمعیت،  بیان کرد: هلال احمر که قبل از انقلاب اسلامی تشکیل شده است، همواره سیر تکاملی داشته و در کنار مردم بوده است. اگر سیر تاریخی حوادث کشور را مرور کنیم، می بینیم که هلال احمر در زمان بیماری‌های واگیر مثل حصبه و وبا و یا در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل‌های ویرانگر قبل انقلاب و  همچنین در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی، به همه مجروحان کمک  کرده و بار از دوش مردم برداشته است.

یادواره شهدای جمعیت هلال احمر در آغاز هفته دفاع مقدس

وی ادامه داد: تلاش‌های هلال احمر همواره ادامه دار بود تا زمانی که هموطنان جنگ تحمیلی را  هم تجربه کردند. در زمان جنگ، دشمنان این بر این باور بودند که می‌توانند کشور ایران را در اختیار بگیرند، اما چاره‌ای جز مقابله نبود و مردم هم جنگیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با وقوع جنگ تحمیلی، مرکز امداد جبهه در جمعیت هلال‌احمر که مرکزیت آن در تهران و ۵ استان درگیر جنگ قرار داشت، همه آن چه که به حیث امدادرسانی و پشتیبانی بوده را به خوبی انجام داد و از عهده‌ی آن بر آمد.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، جمعیت هلال احمر شهدایی را تقدیم انقلاب و جبهه کرد، گفت: حدود هزار و دویست جانباز و ایثارگر از آن دوران به یادگار مانده اند. امداد در جبهه و کمک به مجروحان نقطه قابل اتکای رزمندگان بود. امدادرسانی با آمبولانس و تجهیزات هوایی و با وجود سه فروند بالگرد در اختیار هلال احمر، انجام می‌گرفته است و حدود ۳ هزار و ۳۰۰ پرواز عملیاتی رزمندگان را به پشت جبهه منتقل می‌کردند.

یادواره شهدای جمعیت هلال احمر در آغاز هفته دفاع مقدس

همتی در ادامه به نقش بانوان در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: امدادرسانی به خطوط جبهه‌ها  توسط بانوان، در پشتیبانی هلال احمر صورت می‌گرفته است. هلال احمر وظیفه‌ی بازپیوندی میان اسرا و خانواده هایشان را ایفا کرده و اسناد  ۸۰ هزار از مکاتبه آنها موجود است که از خدمات ارزشمند این جمعیت است.

وی تاکید کرد: هلال احمر هیچ وقت در منازعات سیاسی و جناحی وارد نشده و دغدغه اش کاهش آلام بشری بوده است. روحیه‌ی نوع دوستی هلال احمر امروزه در زمینه‌ی کرونا تداوم یافته و به کنترل این بیماری کمک کرده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما