شناسهٔ خبر: 49708256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

ساخت محصولات چند رسانه‌ای در پژوهشگاه فضای مجازی

صاحب‌خبر -

گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی بیش از 115 دقیقه ویدیو را در قالب 6 کلیپ با موضوع فضای مجازی به زودی منتشر خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، اخلاق هوش مصنوعی در اسناد بین المللی، وجوه فلسفی و اخلاقی فناوری های مراقبت، خشونت و قلدری در فضای مجازی، ماهیت فلسفی فضای مجازی و تاثیر بر نفس انسانی، توصیه هایی پیرامون استفاده کودکان و ونوجوانان از فضای مجازی و دگردیسی اخلاق در عصر فضای مجازی عناوین کلیپ های به تولید رسیده از سوی گروه مطالعات اخلاقی پزوهشگاه فضای مجازی هستند که آماده انتشار است.

گروه مطالعات اخلاقی فضای مجازی یکی از گروه های پژوهشی پژوهشگاه فضای مجازی است که در اردیبهشت ماه سال 98 تاسیس و قرار شد با جمع آوری، بررسی و نقد فعالیت های انجام شده در این زمینه و نیز ارائه محتوای پژوهشی جدید، پیوند محکمی میان اخلاق و فضای مجازی ایجاد کند.

ماموریت این گروه نهادینه کردن اخلاق در سیاست های تدوین شده توسط شورای عالی فضای مجازی است و ایجاد ترویج فضای مجازی اخلاقی در کشور، حکمرانی اخلاقی فضای مجازی در کشور و ترویج در سطح بین الملل از اهداف و چشم اندازهای این گروه به شمار می رود.

این گروه به دنبال آن است تا با تاسیس گروهی دانش بنیان نسبت به کشف و تربیت متخصصان به منظور کشف مسائل و معضلات اخلاقی فضای مجازی در سطح ملی و بین المللی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آن ها اقدام کند از این رو این موارد را به عنوان راهبرد اصلی دنبال می کند.

برنامه های این گروه در سه قالب نظری و تحقیقی، رصدی و تحلیلی و سیاست و تقنینی تعریف شده و بررسی چالش ها و آسیب های اخلاقی فضای مجازی را با استخراج چالش های اخلاقی همه خدمات و فناوری های حال حاضر فضای مجازی، ارائه راهکارهای مواجهه با چالش ها در قالب توصیه ها و کدهای اخلاقی، استخراج چالش های اخلاقی خدمات و فناوری های آینده فضای مجازی و ارائه راهکارهای مواجهه با چالش ها انجام می دهد.

نظر شما