شناسهٔ خبر: 49705511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ابومحمد عسگرخانی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این پیام تسلیت آورده است: با تأسف و دریغ، خبر درگذشت استاد عزیز جناب آقای ابومحمد عسگرخانی را دریافت کردم.
عسگرخانی، دانشمندی انقلابی، میهن­ دوست، متخلق و متواضع بود که غیرت­مندانه از مصالح و عزت ایران و ایرانی در حوزه بین‌­الملل دفاع می­ کرد. از شخصیت­‌های تأثیرگذاری بود که ادبیات علمی بازدارندگی را در کشور نظریه‌پردازی کرد و با صراحت و شجاعت از آرمان­­های انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دفاع و پشتیبانی می­ کرد.
وزیر فرهنگ در این پیام نوشت: آشنایی اینجانب با این استاد کم­­ نظیر از دهه هفتاد و در کلاس­‌های درس دوره ارشد دانشکده وزارت خارجه آغاز و به افتخار همکاری در دانشگاه تهران تا روز وفات ادامه یافت. عسگرخانی عزیز به رغم برخی ناملایمات و کم‌مهری‌ها تلاش­‌های علمی و عملی و روشنگری­‌هایش را کاهش نداد و در این مسیر شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اینجانب با اندوه و غم، این مصیبت را به خانواده، همکاران دانشگاه تهران، شاگردان و علاقمندان این استاد والا‌مقام تسلیت عرض می­‌نمایم و از خداوند رحمان و رحیم عاجزانه مسألت می­‌نمایم در این ایام اربعین حسینی(ع) او را مهمان لطف و کرم بی­‌حساب خود نماید انشاء­الله.

گفتنی‌ست ابومحمد عسگرخانی استاد بازنشسته روابط بین‌الملل دانشگاه تهران متولد سال ۱۳۳۰ دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه کوئینز کانادا دریافت کرده و دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران بود.
زنده یاد عسگرخانی بعلت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود.

(Visited 7 times, 1 visits today)

نظر شما