شناسهٔ خبر: 49704981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور ۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد سند تک برگ مالکیت روستایی در ایلام

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: ۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد سند تک برگ برای واحدها و اماکن روستایی استان ایلام صادر شد.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله محبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از صادر شدن ۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد سند تک برگ برای واحدها و اماکن روستایی استان خبر داد و گفت: وظیفه ذاتی بنیاد مسکن خدمت به‌ محرومین‌ و‌ جامعه روستایی کشور به عنوان جامعه هدف است و این بنیاد در بخش مسکن آماده خدمت به تمام روستاهای استان است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اولین نهادی است که به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) تأسیس شده است، افزود: اساسنامه بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی است که مزین به نام امامین انقلاب و به منظور خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه و به ویژه جامعه روستایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در بخش مسکن روستایی به طور رسمی از سال ۸۴ بحث بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار این بنیاد در کل کشور قرار گرفته است تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۳۱ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان به بهره برداری رسیده است.

  وی با اشاره به اینکه اوج بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در سه سال اخیر بوده است، بیان داشت: با حمایت دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چند سال اخیر، ۳۱ هزار واحد مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده است که بخشی از آن مربوط به زلزله سال ۹۶، بخشی مربوط  به سیل سال ۹۸، بخشی هم مربوط به نوسازی مسکن روستایی و بخش دیگر هم در راستای اجرای طرح مسکن محرومین بوده است.

محبی با بیان اینکه احداث دو هزار واحد مسکونی محرومین از مهرماه سال ۹۹ در استان آغاز به کار شده است، گفت: از این تعداد تا امروز بالغ بر ۱۸۰۰ واحد در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است و علاوه بر این، تعداد ۱۳۰۰ واحد مسکونی نیز خارج از بحث مسکن محرومان در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته که تا کنون  یک هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به صدور سند برای اماکن روستایی در استان، اضافه کرد: صدور سند روستایی کاری مشترک بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد است که تا امروز برای ۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد سند تک برگ برای واحدها و اماکن روستایی استان صادر شده است و امسال نیز صدور سند برای ۳ هزار واحد و مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰  توانستیم در بخش مسکن روستایی سهمیه ۲۰۰۰ واحد مسکونی گرفته شود، افزود: تا کنون ۵۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش مسکن ملی وظیفه مستقیم با ما نیست و طبق مصوبات دولت، وظیفه اصلی و ذاتی با راه و شهرسازی است اما بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه و شهرسازی در کنار این نهاد، عهده دار احداث این واحد‌های مسکونی شده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

نظر شما