شناسهٔ خبر: 49702340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست مجمع عمومی مطرح شد؛

وعده وزرای خارجه ترکیه و آمریکا به تداوم همکاری در مورد افغانستان

وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در یک دیدار رو در رو در حاشیه نشست مجمع عمومی، سازمان ملل اعلام کردند که به همکاری خود در مورد افغانستان ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز سه شنبه و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار رو در رو متعهد شدند که به همکاری در مورد مسأله افغانستان ادامه دهند.

آنتونی بلینکن در این باره گفت: «ما از ترکیه به خاطر مشارکت بسیار قدرتمندش در افغانستان و فعالیتی که ما با همدیگر در آنجا ادامه می‌دهیم، بسیار سپاسگزاریم. گفتگوهای بسیاری درباره افغانستان و البته بسیاری مسائل منطقه‌ای دیگر انجام خواهد شد از سوریه گرفته تا قفقاز».

وی در ادامه افزود که «ترکیه و ایالات متحده در کنار یکدیگر و به عنوان شرکایی قدرتمند و متحدان ناتو خواهند ایستاد و ما مشتاقانه خواهان گفتگو در مورد موضوعات بسیاری در این دیدار هستیم».

وزیر خارجه ترکیه نیز با قدردانی از بلینکن «به خاطر همکاری عالی در افغانستان و در بسیاری از عرصه ها» گفت: «البته که ما به همکاری با یکدیگر بر سر مسأله افغانستان ادامه خواهیم داد.... و در حالی که به این همکاری ادامه می‌دهیم، بیشترین تلاش خود را برای تقویت روابط دوجانبه به کار خواهیم بست».

گفتنی است، در پی خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از خاک افغانستان تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۱، ترکیه به عنوان عضوی از ائتلاف ناتو و با همکاری قطر برای تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در کابل، پایتخت افغانستان فعالیت می‌کند.

نظر شما