شناسهٔ خبر: 49702154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعهد برای اقدام مشترک پاریس و دهلی نو در منطقه هند و اقیانوس آرام؛ ازجمله نتایج خشم فرانسوی‌ها

رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با مودی، به تعهدی برای اقدام مشترک پاریس و دهلی نو در منطقه هند و اقیانوس آرام دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴ دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از گفتگو امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور با نارندا مودی، نخست وزیر هند بمنظور آغاز همکاری جدید در اقیانوس آرام خبر داد و اعلام کرد که دو طرف بر این اینکه به طور مشترک در یک منطقه باز و فراگیر هند و اقیانوس آرام عمل کنند به توافق رسیدند.

در این تماس تلفنی مکرون درباره تداوم تعهد فرانسه به تقویت خودمختاری راهبردی هند از جمله در حوزه صنعت به عنوان بخشی از یک رابطه نزدیک مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل به مودی، نخست وزیر هند اطمینان داد.

در واقع رویکرد مشترک دو کشور فرانسه و هندترویج ثبات منطقه‌ای و حاکمیت قانون انجام شده است.

دو طرف نگرانی شدید خود را درباره وضعیت افغانستان پس از خروج آمریکا و تصرف این کشور توسط طالبان ابراز کردند.

لغو قرارداد زیر دریایی توسط استرالیا به نفع زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا آنچنان خشم فرانسوی‌ها را برانگیخته است که جو بایدن به دنبال تماس تلفنی با مکرون برای کاهش تنش است.

 چندی پیشريال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همراه اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، ایجاد مشارکت جدید دفاعی و امنیتی آکوس AUKUS را اعلام کردند که ادعا می‌شود از منافع مشترک آن‌ها در هند و اقیانوس آرام محافظت و دفاع می‌کند.

در این راستا، فرانسه از شرکای اروپایی خود خواسته است تا مذاکرات در مورد توافق تجاری آینده اتحادیه اروپا با استرالیا را به تاخیر بیندازند.

کلمنت بون، وزیر امور اروپای فرانسه در این باره توضیح داد که کشورش خواستار توقف مذاکرات تجاری با استرالیا که از سال ۲۰۱۸ در حال انجام است، خواهد شد و خاطرنشان کرد که این مسئله از جمله مواردی است که باید با اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما