شناسهٔ خبر: 49698914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جلسه فوق العاده انتخاب شهردار اراک هم به نتیجه نرسید

میر نظامی رئیس شورای شهر اراک گفت: باید بر مدار قانون رفتار و به آن تمکین کنیم، رأی ماست که مخالفت ما را بیان می‌کند لذا اگر روز گذشته اعضا اعتراضی داشتند باید دلایل مخالفت خود را مطرح می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر اراک عصر امروز برای انتخاب شهردار این کلانشهر عصر امروز سه شنبه ۳۰ شهریورماه تشکیل شد اما در پی عدم حضور چهار عضو معترض به فرآیند انتخاب شهردار همچون نشست روز گذشته به دلیل رسمیت نداشتن صحن برای رای گیری بدون نتیجه به پایان رسید.

 
پیمان عین القضاتی، عباس خسراوانی، محمد عسگری و داود قربانی چهار عضو شورای شهر اراک بودند که به نشانه اعتراض به نحوه انتخاب شهردار در جلسه امروز شورا حضور پیدا نکردند و تشکیل این جلسه را غیرقانونی دانستند.
 
آنچه روز گذشته اتفاق افتاد برازنده‌ی شورای انقلابی نبود
 
سید وحید میرنظامی رئیس شورای شهر اراک اما عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در جلسه  فوق العاده صحن شورا گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی انتخاب شهرداران حداکثر فرصت قانونی انتخاب شهردار یک ماه از تاریخ شروع به کار شوراهاست و این فرض بر همه اعضاست تا با همفکری بلافاصله بعد از رسیمت شورا نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: لزوم انتخاب شهردار یکی از اساسی‌ترین وظایف شورای اسلامی است که وجوب قانونی دارد و هرگونه قصور و کارشکنی در این راستا به‌صورت فعل یا ترک فعل به‌موجب قانون شرح وظایف و تشکیلات شوراها قابل‌پیگیری و تعقیب قصور در انجام‌وظیفه قانونی خواهد بود.
 
میرنظامی افزود: کار شورا باید با تعمق در اندیشه و منطق در گفتار پیگیری شود و آنچه فصل الخطاب است و سوگند یاد کرده‌ایم که باید به آن پایبند باشیم قانون است.
 
رئیس شورای شهر اراک در واکنش به خروج برخی از اعضا در جلسه روز گذشت شورا از صحن گفت: آنچه روز گذشته اتفاق افتاد برازنده‌ی شورای انقلابی نبود و یک کار غیرقانونی است، راهکار گفتمان است که ما یا دیگری را اقناع می‌کنیم و یا اقناع می‌شویم و اگر بخواهیم با قهر و دلسردی نسبت به هم کار را پیش ببریم وظیفه خود نسبت به‌حق مردم و قانون را ادا نکرده‌ایم.
 
متأسفانه از نگفتن واقعیت ها سوءاستفاده می‌شود/ اختلاف نظر داریم و قول می دهم حل خواهد شد
 
وی در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار گفت: هر ۱۱ عضو شورا در تمام فرآیندهای کنار هم بوده‌اند و ۴۳ نفری که از ابتدا به شورا معرفی شدند درنهایت طی دو مرحله پایش به ۱۰ نفر منتهی شد که یکی از گزینه‌ها در مصاحبه شورا شرکت نکرد و ۹ نفر انتخاب شدند.
 
میرنظامی تصریح کرد: طی فرایندی ۹ نفر به ۴ نفر رسید و از این باب که اشتباهی نشده باشد و البته با اصرار همین اعضایی که معترض هستند بازهم یک نفر خارج از صورت‌جلسه اضافه شد هرچند این فرد بازهم رأی نیاورد و در جمع دو نفر نهایی قرار نگرفت.
 
رئیس شورای شهر اراک اظهار داشت: متأسفانه از نگفتن واقعیت یا سوءاستفاده می‌شود و یا مباحث انحرافی مطرح می‌شود، امضاها موجود است و آنچه در صورت‌جلسات شورا امضاشده مورد استناد است.
 
وی در رابطه با انصراف عسگری از نامزدی برای پست شهرداری گفت: قبل از برگزاری نشست علنی صحن برای انتخاب شهردار آقای عسگری صورتجلسه ی منتهی به دو گزینه نهایی که نام ایشان هم در آن بود امضا کرده بود اما روز بعد ساعت ۱۰ صبح در یکی از رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام انصراف کرد و اما این موضوع به اطلاع بنده نرسید درحالی‌که باید این انصراف به‌صورت کتبی به رئیس شورا اعلام می‌شد لذا این اعلام انصراف از جهت حقوقی قابل‌قبول نیست.
 
میرنظامی در ادامه تأکید کرد: ما ۱۱ دوست و بردار هستیم و کسی تصور نکند اختلاف مبنایی داریم این یک اختلاف‌نظر در انتخاب شهردار است و نزاعی نداریم، قول می‌دهم که حل خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر اراک در واکنش به اظهارات اعضای معترض شورا گفت: مردم ما را انتخاب نکرده‌اند که دائم توییت بزنیم و فضای مجازی را پر کنیم، قانون وظیفه شورای شهر را مشخص کرده است. دوستانی که روز گذشته جلسه را ترک کردند نگفتند که کدام بند و تبصره قانونی ضایع‌شده است همچنین در مورد دلیل غیرقانونی بودن جلسه امروز شورا چیزی مطرح نمی‌کنند.
 
اخطار استاندار مرکزی به شورا برای تسریع در انتخاب شهردار/  با چه سندی ادعا می‌شود که زد و بند صورت گرفته
 
وی ادامه داد: امروز اخطاری از استاندار  برای ما ارسال شد که در آن به دلیل عدم انتخاب شهردار بازده قانونی تذکر داده‌شده و این اتفاق خوبی نیست.
 
میرنظامی با اشاره به برخی ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر دخالت خارجی در انتخاب شهردار اراک گفت: با چه سندی ادعا می‌شود که زد و بند صورت گرفته، طوری رفتار نکنیم که بار قیامت خودمان را سنگین‌تر کنیم، اگر مدرکی دارند که هر یک از اعضا با کسی نشست خاصی داشته آن را در رسانه‌ها منتشر کنند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جلسه به حدنصاب نرسید امکان رأی‌گیری نداریم اما با تشکیل این جلسه تخلف قانونی و حقوقی نداشته‌ایم و دوستانی که تشریف نیاوردند باید مشخص کنند که هیئت‌رئیسه کجا از قانون تخطی داشته است.
 
رئیس شورای شهر اراک افزود: باید بر مدار قانون رفتار و به آن تمکین کنیم، رأی ماست که مخالفت ما را بیان می‌کند لذا اگر روز گذشته  اعضا اعتراضی داشتند باید دلایل مخالفت خود را مطرح می‌کردند.
 
میرنظامی خاطرنشان کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم بتوانیم شهرداری انقلابی، فساد ستیز انتخاب کنیم لذا درخواست داریم دوستان هم به جمع ما بپیوندند و ما را تنها نگذارند.
 
همچنین قریشی دیگر عضو شورای شهر اراک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا نمایندگان اراک در مجلس در امر انتخاب شهردار اراک دخالت داشته‌اند یا خیر گفت: نمایندگان شخصیت حقوقی و محترم هستند و البته ممکن است گزینه‌ای هم از نظر ایشان مناسب باشد اما اینکه جلسه‌ای به‌صورت سازمان‌دهی شده با اعضای شورا برای دخالت در انتخاب شهردار انجام‌شده باشد به‌هیچ‌وجه چنین نیست هرچند ممکن است برخی اعضا به صورت دوستانه از نمایندگان نظرات مشورتی بگیرند.
 
انتهای پیام/

نظر شما