شناسهٔ خبر: 49697677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت ابومحمد عسگرخانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را در پی درگذشت ابومحمد عسگرخانی منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ابومحمد عسگرخانی را تسلیت گفت. 

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

با تأسف و دریغ، خبر درگذشت استاد عزیز جناب آقای دکتر ابومحمد عسگرخانی را دریافت کردم.

دکتر عسگرخانی، دانشمندی انقلابی، میهن­دوست، متخلق و متواضع بود که غیرت­مندانه از مصالح و عزت ایران و ایرانی در حوزه بین­الملل دفاع می­کرد.

از شخصیت­های تأثیرگذاری بود که ادبیات علمی بازدارندگی را در کشور نظریه­پردازی کرد و با صراحت و شجاعت از آرمان­­های انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دفاع و پشتیبانی می­کرد.

آشنایی اینجانب با این استاد کم­­نظیر از دهه هفتاد و در کلاس­های درس دوره ارشد دانشکده وزارت خارجه آغاز، و به افتخار همکاری در دانشگاه تهران تا روز وفات ادامه یافت. عسگرخانی عزیز برغم برخی ناملایمات و کم مهری­ها تلاش­های علمی و عملی و روشنگری­هایش را کاهش نداد و در این مسیر شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

اینجانب با اندوه و غم، این مصیبت را به خانواده، همکاران دانشگاه تهران، شاگردان و علاقمندان این استاد والا مقام تسلیت عرض می­نمایم و از خداوند رحمان و رحیم عاجزانه مسألت می­نمایم در این ایام اربعین حسینی (ع) او را مهمان لطف و کرم بی­حساب خود نماید انشاء­الله.»

انتهای پیام/

نظر شما