شناسهٔ خبر: 49697543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کتابخانه ایثار و شهادت در اصفهان ایجاد شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از ایجاد کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در فرهنگسرای پایداری این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان، طیبه فاطمی در این باره گفت: پس از مذاکره این سازمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان که به امضای یک تفاهم‌نامه مشترک انجامید، منابع کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به شهرداری اصفهان واگذار شد و این کتابخانه از این پس در ذیل کتابخانه‌های شهرداری فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از این پس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری متولی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت است، افزود: در زمان حاضر ۸۷ کتابخانه و سالن مطالعه شامل کتابخانه‌های عمومی، اختصاصی و سازمانی زیر نظر شهرداری اصفهان به ارائه خدمت به همشهریان مشغول هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به زودی در محل فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدای اصفهان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان افزود: این کتابخانه دارای حدود ۱۵ هزار جلد کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت خواهد بود که هم‌اکنون در مرحله رده‌بندی و وارد کردن اطلاعات در نرم‌افزار کتابخانه‌های شهرداری است و به محض اتمام این مرحله و آغاز به کار کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت از متقاضیان عضوگیری خواهد شد.

وی درباره نحوه فعالیت کتابخانه‌های شهرداری در شرایط فعلی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا کتابخانه‌های شهرداری اصفهان تنها مجوز امانت کتاب دارند.

رییس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز درباره واگذاری کتابخانه ایثار و شهادت اظهار داشت: مراکز تخصصی اداره فرهنگی دارای کتابخانه‌های اختصاصی بودند و پس از سال‌ها نیازسنجی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، کمبود مکان و محلی برای گردهمایی پژوهشگران و نویسندگان و علاقه‌مندان به مقوله دفاع مقدس و شهدا آشکارتر شد و لذا فرهنگسرای پایداری نیز شاهد کتابخانه خواهد شد.

سید صالح خشوعی افزود: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در اصفهان و در قلب معنوی شهر یعنی تخت فولاد و در جوار شهدا ایجاد می‌شود تا هم‌ به سامانه جامع کتابخانه‌های شهرداری اصفهان متصل شود و هم با استفاده از ظرفیت سالن کتابخانه علاقه‌مندان بتوانند در این مکان بیشتر با شهدا آشنا شوند.

وی ادامه داد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت سوم مهر امسال به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل گلستان شهدا افتتاح خواهد شد.

رییس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در تفاهم‌نامه با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعدادی کتاب دریافت شده است که اکنون در حال جداسازی کتاب‌ها هستیم و پس از آن با تجمیع این کتاب‌ها با کتاب‌های موجود در فرهنگسرای پایداری، آمار دقیق کتاب‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به زودی مشخص خواهد شد.

اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نظر شما