شناسهٔ خبر: 49697431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمهور برزیل:

سرمایه گذاری های بزرگی برای توسعه کشور کردیم/محافظ آمازون هستیم

رئیس جمهور برزیل از تلاش کشورش برای مقابله با فساد و افزایش سرمایه گذاری در حوزه توسعه زیر ساخت های برزیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل متحد در پاسخ به منتقدانی که دولت وی را به راستگرایی اقتصادی و پوپولیسم سیاسی متهم می‌کنند، گفت که با انتخاب او، دخالت دولت در اقتصاد کاهش یافته و بازگشت به اصول سرمایه‌داری آزاد را عامل پیشرفت اقتصادی کشورش توصیف کرد.

وی گفت: ما قرن جدیدی را در برزیل آغاز کرده‌ایم. ما طی هشت ماه گذشته با فساد مبارزه کرده‌ایم.

وی افزود: ما برنامه‌های متعددی برای آغاز شراکت‌های بین‌المللی خود آغاز کرده‌ایم و در بخش‌های مختلف زیر ساختی خودمان سرمایه گذاری کرده‌ایم. ۶ میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری کردیم.

رئیس جمهور برزیل در خصوص تغییرات آب و هوایی نیز گفت که تدابیر خاصی برای حفظ جنگل‌های آمازون در نظر گرفته‌ایم و اکنون بیش از ۸۴ درصد از جنگل‌های آمازون دست نخورده باقی مانده‌اند که اندازه فعلی آمازون بزرگ‌تر از تمام غرب اروپا است.

بولسونارو تاکید کرد: در خصوص پناهجویان، باید بگویم که ما پذیرای هزاران نفر از مردم ونزوئلا بوده‌ایم که تحت تنش‌های اقتصادی به برزیل پناهنده شده‌اند.

وی در خصوص اعتراضات چند ماه پیش در برزیل، به خیابان آمدن مردم علیه دولت خود را نشان دهنده وجود دمکراسی حداکثری در برزیل دانست.

نظر شما