شناسهٔ خبر: 49697092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باز هم تعویق در انتخاب شهردار

رییس شورای شهر اراک: رفتار دیروز برازنده شورای انقلابی نبود

آذر اسفندیاری

رییس شورای شهر اراک گفت: رفتار دیروز برخی از اعضا، برازنده شورای انقلابی و ولایی نبود.

صاحب‌خبر -

وحید میرنظامی ۳۰ شهریورماه در جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر که با دستور کار انتخاب شهردار اراک برگزار شد، اظهار کرد: همه اعضای شورا ضمن رعایت تمامی قوانین با تشریک مساعی نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مرجعیت تصمیم گیری، قانون شوراهاست، افزود: کار شورا و کار جمعی و گروهی با تامل و اندیشه و منطق در گفتار باید پیگیری شود، قانون فصل الخطاب امور و حلقه وصل اعضای شوراست، اتفاق دیروز برازنده شورای انقلابی و ولایی نبود. در گفتمان یا اقناع می شویم یا دیگران را اقناع می کنیم، با قهر نمی توان کاری پیش برد بویژه اینکه اینگونه رفتارها در واقع دلسردی به جامعه منتقل می کند.

میرنظامی با تاکید بر اینکه در فرایند انتخاب شهردار تمامی ۱۱ نفر اعضای شورا در کنار هم بودند، افزود: با زحمات ۱۱ نفر طی ۱۰ روز گزینه های شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۴۳ نفر به ۹ نفر رسید، پس از آن ۹ نفر به ۴ نفر کاهش یافت و در نهایت پس از گذشت حدود ۴۰ روز با وجود همه محدودیت های کرونایی ۴ نفر به ۵ نفر افزایش یافت، اما نفر پنجم در بررسی ها رای کافی را نیاورد و علیرغم نارضایتی برخی اعضا و در پایان دو نفر یعنی محمد عسگری و دکتر علیرضا کریمی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: محمد عسگری ۲۸ شهریورماه صورتجلسه را امضا کرد و به عنوان گزینه شهرداری مطرح شد، اما صبح ۲۹ شهریورماه بدون اعلام کتبی در رسانه ها اعلام انصراف کرد، آخرین انصراف وی مربوط به ۱۵ شهریورماه است و انصراف دیروز به صورت مکتوب به رییس شورا نرسیده است.

وی گفت: اتفاق دیروز خوشایند شورا نبود، البته به معنی اختلاف نیست، بلکه فقط در انتخاب شهردار تشتت نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد.

رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه ای کاش برخی از دوستان اینقدر که در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه ها فعالند در فضای حقیقی فعال بودند و دل به کار می دادند، افزود: امروز خبرنگاران بسیاری با من تماس داشتند تا در خصوص اتفاقات دیروز مصاحبه داشته باشم، اما صلاح ندانستم مصاحبه کنم، البته برخی اعضا مصاحبه کردند. شبهاتی مطرح می کنند ولی این ۱۱ نفر افرادی آبرومند هستند و نباید رفتاری نامناسب در قبال آنها داشت و حتی از برخی اتهامات دیروز دلشکسته شدم.

وی گفت: حتی امروز اخطاری از سوی استانداری برای شورا آمده است که باید شهردار را ظرف یک ماه انتخاب می کردید درست نیست که آنقدر دست دست کنیم که یک مرجع نظارتی این چنین به شورا تذکر بدهد.

میرنظامی اظهار کرد: امروز به دلیل عدم حضور برخی اعضا، جلسه رسمیت ندارد، اما وظیفه بود که جلسه داشته باشیم، بر این اساس کوتاهی نکردیم. اگر موردی از عمل نکردن به قانون و آیین نامه وجود دارد حتما بیان شود. اگر سندی دارند که اعضای شورا با اشخاصی همراهی دارند و به اصطلاح بسته اند حتما منتشر کنند، شرعا از افرادی که آبروی افراد را ذبح می کنند نخواهم گذشت و هرگز با فشار افکار عمومی زیر بار عدول از قانون نمی روم.

وی بیان کرد: انتظار می رود که شورای انقلابی با برادری پیش رود، دوستان از دیروز مصاحبه می کنند اما یک ادله ارائه نکردند که کار شورا غیرقانونی بوده است، قهر کردن جایی ندارد بلکه باید منطقی صحبت کرد .

رییس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه از شهروندان عذرخواهی می کنم و امیدوارم که شهرداری مطلوب انتخاب شود، گفت: امید است که دیگر اعضا همراهی بیشتری داشته باشند، جلسه امروز رسمیت برای رای گیری و انتخاب شهردار ندارد و با توجه به مفاد قانونی، خروج ۴ عضو از جلسه صحن رسممی را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه محمد عسگری، پیمان عین القضاتی، عباس خسروانی و داوود قربانی حضور نداشتند و جلسه شورا به حد نصاب رای گیری نرسید.

انتهای پیام 

نظر شما